Pirelli se vyjádřilo ke svému mimořádnému testu s Mercedesem a vysvětlilo, co a jak testovalo. Věří, že všechno bylo v pořádku.
Na tiskové konferenci se sportovní šéf Paul Hembery bránil nařčení, že Pirelli Mercedesu pomohlo, když s ním tři dny testovalo v Barceloně po GP Španělska.
Podle Hemberyho Pirelli s Mercedesem testovalo za účelem vývoje pneumatik pro rok 2014 a na trať se nedostaly žádné pneumatiky, které byly nebo by měly letos být použity během závodních víkendů.
Sice došlo na testování upravených zadních pneumatik, které mají zabránit oddělování běhounu, ale s nezávodní směsí. V konečné závodní specifikaci přiveze Pirelli tyto pneumatiky až do Kanady.
Co se týče nasazení letošního vozu ze strany Mercedesu, Hembery řekl, že Pirelli vysloveně nežádalo o letošní, ale o "reprezentativní" vůz, a mělo za to, že si Mercedes vyříkal s FIA, že může v testu použít současný monopost. Potvrdil, že do něj usedli Hamilton a Rosberg. Reprezentativní vůz Pirelli potřebovalo, protože během pár měsíců bude muset uzavřít specifikaci pneumatik 2014 a předat ji týmům. Mercedes v žádnou chvíli nevěděl, jaké pneumatiky testuje.
Se svým testovacím Renaultem R30 Pirelli podle Hemberyho nejezdilo ze dvou důodů. Tím prvním je, že auto bylo někde jinde na předváděcí akci (přitom datum testu volilo samo Pirelli), tím druhým, že je příliš zastaralé, na letošní vozy ztrácí čtyři sekundy na kolo.
Námitky o netransparentnosti ale Hembery vyvracel jen těžko. Na otázku, proč o testu nebyly informovány ostatní týmy, odpověděl, že se jedná o soukromý vývoj, který je důvěrný, proto nikomu nic neřekl. Také potvrdil, že Pirelli letos uskutečnilo ještě jeden 1000kilometrový test, ale odmítl potvrdit, že to bylo s Ferrari, informace považuje za důvěrné.
Souhlas všech týmů
V tiskové zprávě, kterou Pirelli vydalo během tiskové konference, pak k upraveným zadním pneumatikám uvedlo: "Oddělování běhounu, které nastalo jen čtyřikrát a vždy kvůli nečistotám na trati, nikdy neohrozilo bezpečnost jezdců, ale existuje riziko, že poškodí image Pirelli. Proto se naše společnost rozhodla zakročit."
Protože znovu přiznalo, že se nejedná o bezpečnostní riziko, nebude moci pneumatiky změnit bez souhlasu všech týmů. Stačí, aby tedy jediný tým řekl po testování nové specifikace v Kanadě ne, a změna nebude možná.
Platí to i pro úpravu tvrdé směsi, kterou by Pirelli rádo provedlo, aby zajistilo, že na náročných okruzích nebude moc zastávek v boxech.