Tempo týmů ze středu pole tentokrát udávala Force India

Jezdci stáje Vidžaje Mallyi vybojovali v Grand Prix Monaka rovných deset bodů za sedmé, respektive osmé místo. V nejlepší desítce dojel také Bruno Senna z Williamsu.
Tempo týmů ze středu pole tentokrát udávala Force India

Force India

Paul di Resta zaznamenal během závodu výrazný posun vpřed a ze čtrnáctého startovního místa udělal konečné sedmé, díky kterému svoje konto rozšířil o dalších šest bodů. "Dnes to byl skvělý výsledek a jsem velmi šťastný, protože se mi podařilo oproti mé startovní pozici polepšit si o tolik míst," oplýval radostí Paul di Resta. "Tajemstvím bylo zvládnout pneumatiky. Také jste se museli snažit o to, abyste měli před sebou čistý vzduch, kdykoliv to jen šlo. Vůz se choval opravdu dobře, byl mnohem silnější než včera a dovolil mi jet naplno, když jsme zrovna potřebovali," pochvaloval si Skot. "Start byl celkem komplikovaný. Spousta aut kolidovala a já jsem měl štěstí, že se mi tím podařilo projet, protože jsem se musel vyhnout Grosjeanovi, který tam byl uprostřed tratě. Během prvních kol jsem jezdil s Michaelem a uvízli jsme za Kimim, který se na super měkkých pneumatikách trápil. Bylo ale obtížné ho předjet. Naneštěstí, Kimi zastavil ve stejném kole jako já, takže jsem zůstal za ním. Když jsme se vraceli na trať, tak jsme vjeli do provozu a tehdy mě předjel Paul," vysvětlil Nico Hülkenberg, který projel pod šachovnicovou vlajkou jako osmý jen sekundu za svým týmovým kolegou.  

Williams

Stáj z Grove byla posilněna nečekaným vítězstvím ze Španělska a do Monaka proto mířila s těmi nejvyššími ambicemi. Na předešlý výsledek ale její jezdci na městské trati navázat nedokázali. Lepší z dua Bruno Senna - Pastor Maldonado byl prvně jmenovaný. Brazilec si dojel pro bod za desáté místo. "Zasloužili jsme si víc a cítil jsem, že můžeme být silnější. Je dobré být v nejlepší desítce, ale stále mám takové hořkosladké pocity," nechal se slyšet synovec legendárního Ayrtona Senny. Pro Pastora Maldonada skončil závod v podstatě ještě dříve, než začal: "Z mé strany to byl obtížný víkend. Jsem zklamaný, protože jsem od závodu očekával víc. Měli jsme skvělou strategii, ale po dobrém stratu jsem se ocitl uprostřed tratě a měl jsem smůlu, protože jsem byl uvězněn vozy bojujícími přede mnou. Zablokovala se mi kola a na špinavé straně tratě jsem vůz v šesté zatáčce nemohl zastavit."   

Sauber

Vzhledem ke včerejšímu incidentu v kvalifikaci a také k penalizaci za výměnu převodovky byl Sergio Pérez odsouzen ke startu z posledního místa. Během závodu si polepšil o úctyhodných třináct pozic, na body to nicméně nestačilo. "Byli jsme rychlí, ale z mé startovní pozice bylo těžké předjíždět a posunout se vpřed. Po penalizaci průjezdem boxy se mi podařilo vybojovat několik pozic, ale závod byl ztracen už včera," nechal se slyšet Mexičan. Kamuj Kobajaši si Velké ceny Monaka příliš neužil. Ze závodu odstoupil kvůli poškozenému vozu po pěti kolech. "Měl jsem skvělý start a bojoval jsem se Sebastianem Vettelem. Romain Grosjean jel nejdřív na vnitřní straně, ale pak se náhle vrátil na vnějšek. Snažil jsem se mu vyhnout, on ale nebrzdil a narazil do mých zadních kol a poškodil mé zavěšení. Bylo velmi nebezpečné pokračovat dál v jízdě," usoudil Kobajaši. Sauber na body nedosáhl, radost jeho majiteli tak alespoň udělala rychlost, kterou vozy z Hinwilu vykazovaly. "Nejen, že Sergio zajel nejrychlejší kolo závodu, ale dlouhou dobu byl nejrychlejším jezdcem na trati. To jasně ukazuje, čeho jsme schopni dosáhnout, když se pro nás bude všechno správně vyvíjet. Teď je na celém týmu, aby přeměnil příležitosti v úspěch," doplnil Peter Sauber.     

Toro Rosso

Série závodů, ve kterých stáj Toro Rosso nezískala žádný bod, nekončí ani Velkou cenou Monaka. Jean-Eric Vergne se sice v průběhu nedělního odpoledne pohyboval se svým vozem mezi prvními deseti, špatně zvolená strategie jej ale nakonec odsunula až na dvanáctou pozici. "Po startu si mnoho vozů přede mnou v první zatáčce zkrátilo trať a já jsem se ocitl za marussií a ztrácel jsem spoustu času. Jel jsem na strategii jedné zastávky. Abych se dostal z provozu na trati, zajeli jsme do boxů o něco dříve. Od té chvíle jsem měl velmi dobrou rychlost, za což jsem šťastný. Pohyboval jsem se na sedmém místě. Zajížděl jsem rychlé a konzistentní časy. Čtrnáct kol do konce mi ale pneumatiky totálně odešly a já musel zajet do boxů pro přechodné. Déšť ale nebyl dostatečně silný. Těch kol, v nichž jsem na startu uvízl v provozu, je opravdová škoda, protože dnes jsem mohl pohodlně být na bodech," zalitoval Jean-Eric Vergne. Na svoji premiérovou cenu v ulicích Monte Carla bude chtít nejspíš brzy zapomenout také Daniel Ricciardo, jenž musel dvacet tři kol před cílem své působení předčasně ukončit. "Měl jsem dobrý start, po kterém jsem se musel vyhýbat incidentu přede mnou, ale byl jsem schopný posunout se o několik pozic dopředu," řekl. V průběhu závodu se Australan dostal do dobrého tempa, následně ale uvízl ve vláčku jezdců, který vedl Kovalainen s Buttonem. Před pilota McLarenu se nedostal a ve čtyřiašedesátém kole nastaly problémy. "V patnácté zatáčce jsem pak trefil obrubník. Nejdřív jsem nic necítil, ale o kolo později se mi uvolnilo řízení, takže jsem zajel do boxů, protože vůz už nebylo možné dále bezpečně řídit," vysvětlil Ricciardo.  

Další článek: Mladší týmy v Monaku zajely letošní maxima

17:06 | Zandvoort by prý raději letošní závod zrušil a soustředil se na příští rok, než aby se jelo před prázdnými tribunami.
11:18 | Mistr světa z roku 1997 a současný glosátor dění ve světě motorsportu Jacques Villeneuve dnes slaví 49 let.
7. dubna | Tak ne zřejmě ale už určitě..
7. dubna | Formule 1 zřejmě prodlouží "letní přestávku", která běží nyní (uzavření továren) z 21 dnů za 35 dnů.