Téměř ticho v rádiu… co vše už jezdec nesmí vědět

Už před časem došlo k omezení rádiové komunikace mezi jezdcem a týmem. Od Austrálie v tomto ohledu pravidla ještě přitvrdí a to více, než se čekalo.
Téměř ticho v rádiu… co vše už jezdec nesmí vědět

Omezení rádiové komunikace má posílit vliv jezdce, jeho rozhodování a omezit to, aby závody řídil tým z garáže.

Jezdec se dokonce nově nemusí dozvědět o některých poruchách. Informován může být podle Motorsport.com pouze o té, „poruše komponenty nebo systému, která je nevyhnutelná a potenciálně konečná.“

Pokud jde o časy na kolo nebo v sektorech, jezdec může být informován pouze o údajích, které souvisí s ním a nikoliv s konkurenty.

Informace o zastávkách v boxech může jezdec dostat pouze v kole, kdy má zajet do boxů, ne dříve.

Ve srovnání s předešlou verzí, FIA zakázala některé další věci:

  • Ztráta na soupeře během tréninku a závodu.
  • Volba pneumatik během příští zastávky v boxech
  • Počet kol, které soupeř odjel na dané sadě pneumatik
  • Informace o tom, na jakých pneumatikách jedou soupeři
  • Informace o možné strategii soupeřů
  • Safety car okno (informace, že pokud by vyjel nyní safery car, má jezdec zajet ihned do boxů)
  • Informace o změně nastavení křídla během příští zastávky v boxech
  • Připomínka, že by měl jezdec dodržovat limity tratě
  • Počet zbývajících kol
  • Kódované zprávy

Co bude dovoleno

Povolené by měly být informace o vlajkách, problémech soupeře, informace o poškození vozu, předáni zprávy od ředitelství závodu, informace o počasí, informace o času kola daného jezdce, sektorových časech, informace o provozu na trati (pouze během tréninku, závodu), pokyn k výměně pozice s jiným jezdcem, počet zbývajících kol během závodu nebo tréninku, pozice během závodu nebo tréninku, povzbuzení, oznámení o zákazu / povolení DRS, potvrzení o tom, že zpráva byla slyšet. 

Foto: Getty Images / David Ramos

Další článek: Vettel pojmenoval letošní vůz jménem Margherita

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen