Téměř jistý výjezd safety caru ovlivní strategie, říká před Singapurem Pirelli

Téměř jistý výjezd safety caru ovlivní strategie, říká před Singapurem Pirelli

Pirelli pro Singapur nabídlo tři nejměkčí sady. Některé týmy byly ve výběru pneumatik velmi agresivní. Například Ferrari bude mít 9 sad ultraměkkých a jen po dvě sady superměkkých a měkkých.

„Singapur je pravděpodobně nejvýraznější okruh, který navštívíme za celou sezónu,“ řekl Paul Hembery. 

„Doufáme, že letošní Velkou cenu zatraktivníme nominací ultraměkké pneumatiky s cílem maximalizovat rychlost a přilnavost na trati Marina Bay. Je to jeden z nejvíce nepředvídatelných závodů roku, avšak se 100% garancí vyjetí safety caru, což je příležitost pro týmy přistupovat kreativně ke tvorbě strategií. Z pohledu soupeření to bude velmi vyrovnaný závod, velké rozdíly budou otázkou volby pneumatik.“ 

Okruh z pohledu pneumatik

  • Okruh v Singapuru má nejvíce zatáček (celkem 23) ze všech okruhů v kalendáři, zároveň je po Monaku druhou nejpomalejší tratí; na pneumatiky jsou tak kladeny vysoké nároky z pohledu trakce, zatáčení a brzdění.
  • Povrch je hrbolatý a nepostrádá neduhy městské trati jako jsou vodorovná dopravní značení a kanály.
  • Během nočního závodu se teploty trati nevyvíjejí obvyklým způsobem jako je tomu ve dne.
  • Teplota vzduchu je naopak vysoká, piloti tak musí počítat s degradací pneumatik.
  • Délka závodu a vysoká pravděpodobnost vyjetí safety caru otevírají dveře mnoha různým strategiím.
  • Nízký aerodynamický přítlak znamená, že veškerá mechanická přilnavost pochází z pneumatik: levá zadní je nejvíce namáhaná.
  • Strategický prvek: doba zastávky v boxech je dlouhá z důvodu nižší povolené rychlosti a dlouhé boxové uličky.
b96807d6-c82f-43d8-8fd0-b7753cf2b32b.jpg
  • Připomenutí minulého roku

  • Sebastian Vettel s Ferrari vyhrál se strategií dvou zastávek; začínal na superměkké, ve 13. kole opět obul superměkkou směs a ve 37. kole přezul na měkkou. Safety car během závodu vyjel dvakrát.
  • Nejlepší alternativní strategii měl Max Verstappen s Toro Rosso; dvě zastávky (superměkká, měkká, superměkká), skončil osmý.

Výběr pneumatik

9471_singapore_selected_sets_eng.jpg

 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud