Pirelli pro Singapur nabídlo tři nejměkčí sady. Některé týmy byly ve výběru pneumatik velmi agresivní. Například Ferrari bude mít 9 sad ultraměkkých a jen po dvě sady superměkkých a měkkých.
„Singapur je pravděpodobně nejvýraznější okruh, který navštívíme za celou sezónu,“ řekl Paul Hembery.
„Doufáme, že letošní Velkou cenu zatraktivníme nominací ultraměkké pneumatiky s cílem maximalizovat rychlost a přilnavost na trati Marina Bay. Je to jeden z nejvíce nepředvídatelných závodů roku, avšak se 100% garancí vyjetí safety caru, což je příležitost pro týmy přistupovat kreativně ke tvorbě strategií. Z pohledu soupeření to bude velmi vyrovnaný závod, velké rozdíly budou otázkou volby pneumatik.“
Okruh z pohledu pneumatik
- Okruh v Singapuru má nejvíce zatáček (celkem 23) ze všech okruhů v kalendáři, zároveň je po Monaku druhou nejpomalejší tratí; na pneumatiky jsou tak kladeny vysoké nároky z pohledu trakce, zatáčení a brzdění.
- Povrch je hrbolatý a nepostrádá neduhy městské trati jako jsou vodorovná dopravní značení a kanály.
- Během nočního závodu se teploty trati nevyvíjejí obvyklým způsobem jako je tomu ve dne.
- Teplota vzduchu je naopak vysoká, piloti tak musí počítat s degradací pneumatik.
- Délka závodu a vysoká pravděpodobnost vyjetí safety caru otevírají dveře mnoha různým strategiím.
- Nízký aerodynamický přítlak znamená, že veškerá mechanická přilnavost pochází z pneumatik: levá zadní je nejvíce namáhaná.
- Strategický prvek: doba zastávky v boxech je dlouhá z důvodu nižší povolené rychlosti a dlouhé boxové uličky.
-
Připomenutí minulého roku
- Sebastian Vettel s Ferrari vyhrál se strategií dvou zastávek; začínal na superměkké, ve 13. kole opět obul superměkkou směs a ve 37. kole přezul na měkkou. Safety car během závodu vyjel dvakrát.
- Nejlepší alternativní strategii měl Max Verstappen s Toro Rosso; dvě zastávky (superměkká, měkká, superměkká), skončil osmý.
Výběr pneumatik
Foto: Getty Images / Mark Thompson