Technika: Vývoj Red Bullu RB13 v průběhu první poloviny sezóny 2017

Red Bull měl být černým koněm letošní sezóny, ale nakonec se tak nestalo. Přesto bojuje o pódia a jednou vyhrál. Jak se vyvíjel jeho vůz v první polovině sezóny?

Nebýt překvapivého výsledku Velké ceny Ázerbájdžánu, aktuální sezóna zatím Red Bullu nevychází zcela podle plánů. Autu uškodilo omezení hydraulického ovládání záklonu karosérie, jak to ostatně přiznal i Adrian Newey, a konkurenceschopnosti velmi nepomáhá ani pohonná jednotka Renaultu, která se zatím nemůže rovnat nejlepším.

Klepněte pro větší obrázek

Než auto nastoupilo na první závod, dostalo prodloužené nosníky předního křídla.

V Číně do této skládačky zapadly nové deflektory, které úzce spolupracují právě s nosníky předního křídla.

Klepněte pro větší obrázek

V Bahrajnu Red Bull realizoval pouze tuto drobnou změnu spočívající v odebrání jednoho křídlového prvku mezi dvěma částmi kaskádového křídla.

Klepněte pro větší obrázek

V Kanadě Red Bull ještě upravil koncové části předního křídla tím, že těsně za jejich náběhovou hranu přidal (1) štěrbiny a seříznul kousek z (2) podstavy. Za zmínku stojí i jemná úprava (3) generátoru víření, který je součástí kaskádových prvků předního křídla.

Klepněte pro větší obrázek

Spekulace o příchodu údajné B-verze v Barceloně se ukázaly být nepravdivé. Jedinou změnou bylo vylepšení vnitřního proudění v bočnicích a nasazení nových deflektorů.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázku výše vlevo vidíme původní verzi deflektorů, uprostřed je seříznutá verze z Austrálie a vpravo zase Španělska iterace. Nejnovější verze je z Kanady, rozdíly oproti té španělské jsou ale minimální.

Klepněte pro větší obrázek

Rozdíly najdeme ve spodní části deflektorů, která je tvořena několika horizontálními lopatkami a také byla seříznutá odtoková hrana deflektoru. Šipky na obrázku výše značí oblasti, kde nastaly hlavní změny.

Klepněte pro větší obrázek

Oblast přední části bočnic je stále v centru pozornosti Red Bullu. Bočnicová křídla byla poprvé upravena v Austrálii, kde se jejich horizontální sekce rozšířila do všech směrů (viz obrázek výše vlevo).

V Kanadě zase horizontální sekci bočnicových křídel celkem nahradila soustava tří (1) vertikálních a jednoho (2) horizontálního generátoru víření (na obrázku níže).

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Další kanadskou novinkou je podlaha. Její mohutný zářez ve tvaru čtvrtoblouku nyní zakrývá jakýsi „mini-difuzor“. Posuďte sami – novinka je na obrázku níže vlevo, původní verze s hlubokým zářezem vpravo.

Klepněte pro větší obrázek

Další pohled na novou podlahu ukazuje propracovanou sekci v zadní části před zadním kolem. Série štěrbin na okraji podlahy nově ještě více vystupuje nad rovinu podlahy a zasahuje více do šířky.

Klepněte pro větší obrázek

V Barceloně u příležitosti Velké ceny Španělska auto dostalo jako jedno z posledních T-křídlo a spolu s ním i menší deltové křidélko na páteři krytu motoru (viz šipka).

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Red Bull Content Pool, Getty Images / Clive Mason, Mark Thompson, Lars Baron, Clive Rose 

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21:05 | Montreal zrušil závody (dva) formule E. V červenci to mělo být finále aktuální sezóny.
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.