Technika: Vývoj Ferrari SF70H v průběhu první poloviny sezóny 2017

Ferrari v letošní sezóně bojuje o titul. Podívejte se, jak se měnil vůz Scuderie v první polovině sezóny po Velkou cenu Ázerbájdžánu.

Scuderia zaznamenala meziročně největší pokrok ze všech týmů. Auto funguje skvěle a svými výkony dokazuje, že Ferrari je tento rok vyrovnaným soupeřem Mercedesu.

Konkurenti si myslí, že za to vděčí důkladně odvedené práci během loňských testů vývojových pneumatik Pirelli. Naučilo se během nich nejvíce díky tomu, že v rámci daných předpisů postavilo auto nejvěrněji reprezentující aerodynamické vlastnosti monopostů sezóny 2017.

Snad největší slabinou Ferrari je však jeho někdejší silná stránka – starty. Tento rok se karta obrátila. Zatímco loni se se stejným problémem potýkal Mercedes a při hledání řešení pozorně studoval startovní procedury Ferrari, nyní chodí Ferrari po inspiraci k Mercedesu.

Se sezónou 2017 přišla nová omezení související s ovládáním spojky, jejichž cílem bylo v maximální míře vrátit kontrolu nad vozem při startu do rukou pilotů. Maximální dráha pohybu spojkové páky je nyní 80 mm a navíc ve vzdálenosti menší než 50 mm od spojkové páky se nesmí nacházet žádný jiný ovládací prvek na volantu.

Ferrari reagovalo na nepovedený start v Rusku tím, že se zbavilo dlouhé páky otočné kolem čepu uprostřed volantu, kterou úspěšně využívalo od začátku minulé sezony, na úkor nové kratší spojkové páky s náprstky zkopírované od Mercedesu. Že šlo o rychlý prototyp dokazuje kovový materiál, ze kterého byla páka vyrobena.

Klepněte pro větší obrázek

V Bahrajnu jsme zaznamenali velmi komplexní přestavbu předního křídla, které dostalo (1) tříprvkový hlavní profil místo dvoudílného, rozšířila se (2) mezera mezi bočnicí křídla a tunelem, samotný tunel byl také inovován od (3) náběhové hrany až po tu (4) odtokovou a aby byla přeměna kompletní, propracované byly také (5) nastavitelné klapky.

Klepněte pro větší obrázek

Ve stejnou dobu se ve špičce nosového kužele objevila dvojice drobných otvorů.

Klepněte pro větší obrázek

V Ázerbájdžánu Ferrari změnilo úchyty předních TV kamer.

Klepněte pro větší obrázek

Lopatky po stranách šasi se v Austrálii prodloužily směrem vzad a došlo také k přepracování úchytů zpětných zrcátek (v horní polovině na obrázku níže).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V Kanadě přibyl nepatrný detail v podobě další štěrbiny v už beztak velmi komplexním bočnicovém křídle.

Klepněte pro větší obrázek

Před Velkou cenou Španělska Ferrari vyměnilo deflektory za novou verzi se dvěma zářezy (vlevo).

Klepněte pro větší obrázek

Ve Španělsku bylo také nasazeno výkonnější T-křídlo s až čtveřicí křídlových profilů, což je vidět na detailnějším záběru na obrázku níže.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavá inovace se objevila v Rusku, kde spolu s novým (1) kaskádovým křídlem přibylo v těsné blízkosti výfukové koncovky další (2) sekundární nebo nazvěme ho „výfukové“ křídlo.

Klepněte pro větší obrázek

V Monaku byly kaskádové i výfukové křídlo opět upraveny.

Klepněte pro větší obrázek

Zadní křídlo pro nižší úroveň přítlaku, které mělo premiéru v Kanadě, má (1) hlavní profil se sníženým úhlem náběhu směrem k okrajům, (2) otevřené štěrbiny v bočnicích křídla a sekunduje mu jednoduché (3) T-křídlo a starší specifikace (4 ) kaskádových křídel. Vše ve snaze o snížení aerodynamického odporu.

Všimněte si také, že u této verze křídla se (5) nosníky připojují ke spodní straně hlavního profilu, podobně jako v případě verze testované před začátkem sezóny v Barceloně.

Oblast, která umožnila vznik T-křídel, v Ázerbájdžánu posloužila Ferrari při nasazení takovýchto klapek nad výstupními otvory bočnic.

Klepněte pro větší obrázek

Část podlahy před zadní pneumatikou dostala v Kanadě o jednu štěrbinu navíc.

Nakonec nesmíme zapomenout na drobný, ale zajímavý detail v podobě ocasu za zadní nárazovou strukturou. Podle vzoru Mercedesu si Ferrari toto řešení osvojilo ve Španělsku.

Technická analýza Ferrari SF70H

Technická analýza Ferrari SF70H

Foto: Ferrari, Getty Images / Dan Istitene, Mark Thompson, Clive Mason, Lars Baron

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:23 | Charles Leclerc dnes slaví dvacetiny.
14. října | Lando Norris získal titul v F3. Příští rok by se mohl stát rezervním jezdcem McLarenu.
12. října | Hartley místo Gaslyho? Poslední Novozélanďan v F1 byl v roce 1984 Mike Thackwell.
12. října | IndyCar by příští rok mohla zavítat do Mexika.
11. října | Kubica dnes testoval Williams na okruhu v Silverstonu.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00

Nejčtenější články

Přítelkyně a manželky současných jezdců formule 1

Přítelkyně a manželky současných jez…

Kdo čeká v zákulisí nebo doma na jezdce formule 1? Podívejte se na manželky a přítelkyně současných jezdců.

12.  10.  2017 | | 53 N/A
Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se překvapivé jméno

Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se p…

Pierre Gasly by zatím podle nepotvrzených informací měl v USA chybět a pojede v Japonsku poslední dva závody super formule, ve které bojuje o titul.

12.  10.  2017 | | 27 N/A
Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

Problémy Ferrari má řešit expertka n…

Ferrari najalo expertku na kovy a chemikálie, která má pomoci oddělení kontroly kvality.

11.  10.  2017 | | 26 N/A
Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už blízko Renaultu, chlubí se Honda

Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už b…

Odchází McLaren od Hondy zbytečně? V Japonsku si to tak trochu nepřímo myslí. Podle Hasegawy jsou totiž už blízko Renaultu.

11.  10.  2017 | | 82 N/A
Mercedes loni hrozil svým jezdcům vyhazovem

Mercedes loni hrozil svým jezdcům vy…

Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda prozradil, že tým v loňském roce po vzájemné kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska pohrozil svým jezdcům Lewisi Hamiltonovi a Niku Rosbergovi vyhazovem, pokud se bude podobný incident opakovat.

15.  10.  2017 | | 22 N/A