Kapitoly článku:
Tým, který se dvě sezony po sobě nedokáže udržet mezi desítkou nejlepších, ztrácí nárok na odměnu v hodnotě 20 milionů liber. V této nezáviděníhodné pozici se momentálně nachází Caterham, který si dobře uvědomuje, že pokud se neodrazí ode dna, riskuje obrovskou ránu pro svůj příští rozpočet.
Nový management stáje proto pohotově sehnal nové zdroje, které pomohly akcelerovat stagnující vývoj. V aerodynamickém tunelu Toyota Motorsport v německém Kolíně tím pádem mohly vzniknout nejrozsáhlejší úpravy Caterhamu v této sezóně.
Nosový kužel
Na první pohled jistě každého hned upoutala nová tvář modelu CT05. Elegantnější nosový kužel nemusel ani podstupovat nárazový test, protože černá strukturální část zůstala nedotčená. Změnil se pouze tvar nestrukturálního krytu obalujícího nárazovou strukturu. Neotesaný klínovitý tvar, navržený aby maximalizoval kvantitu vzduchu proudícího pod podlahou, nahradil design připomínající Sauber.
Kryt motoru a bočnic
Vedle nového barevného schématu dostala karoserie bočnic mírně upravené uspořádání výstupních otvorů. Po stranách zmenšeného hlavního výstupu přibyly dva menší otvory umístěné před ramena nápravy.
I spodní část bočnicových panelů v přední části bočnic prošla menším redesignem.
Zadní křídlo
Pravděpodobně z důvodu redukce hmotnosti se zadní křídlo podobně jako velká část zadních partií krytu motoru obešlo bez laku. Nám to umožňuje zajímavý pohled na různé druhy uhlíkových tkanin použitých při výrobě karoserie.
Co se týče novinek, ve spodní části bočnic zadního křídla se objevily hustší lopatky. Tyto jsou velmi důležité z hlediska interakce s difuzorem, protože umožňují lepší expanzi proudění do stran za zadními koly.
Ostatní
Podlaha
Na Lottererovém autě tým v pátek testoval další verzi podlahy s nepatrně upravenými okraji Gurneyho klapky nad difuzorem a pozměněnými lopatkami v difuzoru. Řešení se však podle všeho neosvědčilo, protože už ve třetím tréninku se tým vrátil ke starší podlaze z Německa.
Šasi pro Ericssona
Kvůli nehodě na Hungaroringu dostal Ericsson pro víkend v Belgii zcela nové šasi. Ve srovnání s předchozím má trochu nižší hmotnost.
Pohonná jednotka
Ne všechny úpravy byly zaměřeny pouze na aerodynamický výkon. Tam, kde to pravidla umožňují, pokračoval vývoj pohonného ústrojí. Ve spolupráci s francouzskými partnery Caterham zavedl úpravy v oblasti výfuků, aktualizaci softwaru pohonné jednotky a samozřejmě nové složení paliva s aditivy vyvinutými speciálně pro náročné podmínky ve Spa.