Technika ve Spa: novinky Mercedesu, McLarenu nebo Ferrari

Jaké novinky a díly nasadily týmy na rychlém okruhu ve Spa? Podívejte se na tradiční technickou zprávu z Grand Prix formule 1.
Technika ve Spa: novinky Mercedesu, McLarenu nebo Ferrari
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Ferrari
  3. McLaren
  4. Toro Rosso
  5. Red Bull, Lotus, Force India

Podobný moment, který zažil Rosberg v pátek v Blanchimont, zastihl i Sebastiana Vettela, ale ve té nejhorší možné chvíli, kdy ho od stupňů vítězů dělil přejezd posledním kolem. Štěstím v neštěstí bylo však to, že k delaminaci pneumatiky došlo až na rovince Kemmel a nikoli o pár stovek metrů dříve v zatáčkách Eau Rouge / Raidillon.

Své sehrálo enormní opotřebení, protože pneumatika měla za sebou bezmála 200 kilometrový stint, ale jak je patrné na obrázku, vlnění bočnice pneumatiky v Eau Rouge může naznačovat vážnější problémy.

Posouzení toho, zda je na vině způsob, jakým týmy zacházejí s pneumatikami nebo samotný design pneumatik, necháme na odpovědných z Pirelli a přejděme raději na balík pro Spa. Ferrari ho postavilo na kombinaci nových a starých dílů karoserie.

Klepněte pro větší obrázek

Jedním z nových dílů je přední křídlo vycházející z poslední verze zavedené v Británii. Na rozdíl od něj je specifické absencí kaskádových křídel, které nahradila (1) svislá lopatka doplňující již existující lopatku umístěnou blíže ke středové ose vozu.

Dvojici (2) klapek vystřídala jedna nápadnější, ale zato s menší čelní plochou. Směrem ven je výrazně seříznutá, zatímco na (3) vnitřní straně si ponechává standardní rozměry umožňující produkovat silný vír Y250, který brání úplavu od předních kol v rozrušení proudění kolem zbytku karoserie a tím pádem pomáhá snížit aerodynamický odpor.

Vír Y250

Přední křídlo plní několik různých funkcí a jednou z nich je produkce víru, který se podle místa vzniku označuje jako „vír Y250“. Cílem je zajistit, aby tento vír dorazil k okrajům podlahy a utěsnil je. Směrem po proudu sice pomáhá tento vír usměrnit a posílit řada různých dílů karoserie, ale pokud nefunguje správně už od začátku, zbytku auta může nadělat více problémů než užitku.  

Křídlo připomíná loňské řešení z Monzy, takže se dá předpokládat, že ještě poslouží i na domácí půdě, možná s odlišnou horní klapkou.

Klepněte pro větší obrázek

Výměnu karoserie bočnic, podlahy a zadních brzdových kanálků za starší díly (vlevo) by někdo mohl považovat za krok zpět, něco jako opak vylepšení.

Je potřeba se na to ale dívat z toho pohledu, že se staršími díly má vůz celkově nižší přítlak a aerodynamický odpor, což týmu na vysokorychlostním okruhu ve Spa vyhovovalo. Nové součástky budou zpět, jakmile se šampionát přesune na okruhy, kde se každý bod přítlaku navíc počítá.

Scuderia samozřejmě porovnávala i zadní křídla. Nahoře vidíme standardní verzi, dole je varianta s nižším odporem, což snadno poznáte podle mělčího profilu křídla a menšího počtu štěrbin na snížení indukovaného odporu v bočnicích.

Předchozí kapitola Následující kapitola