Kapitoly článku:
Lotus je stále zklamaný ze zákazu FRIC, avšak do Belgie cestoval poměrně pozitivně naladěn i s několika mechanickými vylepšeními.
„Pokročili jsme ve snižování deficitu způsobeného ztrátou propojení zavěšení kol, ale stále se trochu trápíme. Byl to vysoce rozvinutý systém, takže je obtížné získat zpět všechnu tu výkonnost. Pro Spa jsme upravili několik mechanických dílů včetně nových pružin a vylepšených nastavení zavěšení,“ nechal se slyšet technický ředitel Nick Chester.
Nakonec ale převládlo velké zklamání, když si kvůli dvojitému odstoupení již potřetí v tomto roce balili kufry dříve než vůbec skončil závod. Zatímco Maldonada zastavila porucha výfukového systému, Grosjean závod nedokončil pro problémy se zadním křídlem. Shodou okolnosti kvůli podobným problémům Grosjean odstoupil i ze závodu v Kanadě a dokonce šlo o křídlo stejné specifikace.
Zadní křídlo
Fotografie zobrazuje zmíněné zadní křídlo s nízkým aerodynamickým odporem z Kanady. V Belgii bylo nasazeno do závodu na obou autech, ale tentokrát bez kaskádového křídla.
Karosérie zadní části
Změnilo se také uspořádání zadní části krytu motoru. Výstupní otvory jsou asymetrické, protože byl zúžen pouze otvor pravé bočnice a velký výstup vzduchu vlevo zůstal beze změny. Asymetričnost pravděpodobně není účelová nebo zvlášť aerodynamicky prospěšná, ale spíše řešení z nouze. Víme, že v levé bočnici je uložen mezichladič stlačeného vzduchu a možná ten je důvodem, proč nemohl být zúžen i levý výstup.