Kapitoly článku:
Plány Red Bullu zavést v úvodu sezony nový zkrácený nosový kužel ztroskotaly na dvou neúspěšných pokusech o absolvování nárazového testu.
Do Austrálie však tým přivezl alespoň vylepšené přední křídlo. Změny nejsou ani zdaleka tak rozsáhlé jako u Ferrari. Týkají se hlavně horní klapky a bočnice.
Jak je vidět na obrázku, štěrbina dělící horní klapku na dva křídlové prvky se rozšířila skrz celé rozpětí klapky. Spolu s tím se kompletně změnil i její vnitřní roh. Všimněte si také drobného detailu na čelní hraně bočnice v místě, kde se spojuje s kaskádovým křídlem – zářez ve tvaru obráceného písmene ">" jen podtrhuje ohromný cit pro detail ve zpracování tohoto křídla.
Na vnitřní straně bočnice předního křídla nahrazuje lopatku ve tvaru písmene „L“ její zvětšená dvoudílná verze. Posloupnost hran různých prvků karoserie v této oblasti velmi názorně ukazuje, jakým způsobem se Red Bull snaží stáčet proudění vzduchu do stran mimo přední kola.
Na obrázcích bohužel není vidět zadní, respektive spodní část křídla, kde proběhla také jedna změna. Namísto čtveřice lopatek pod křídlem najdeme už jen tři.
Zajímavá inovace se objevila na náběhových hranách bočnic zadního křídla. Štěrbina, která se v těchto místech obvykle nachází, pořádně narostla a sloučila se s jednou ze štěrbin nad křídlem. Někomu to může připomínat lišty na odtokových hranách bočnic Ferrari F138, ale účel je v tomto případě trochu jiný. Cílem nových bočnic zadního křídla Red Bullu je podle všeho redukce aerodynamického odporu.
Motoru Renault na předchozím obrázku chybí velká část příslušenství, takže je těžké popsat nějaké změny. To, co máme momentálně možnost vidět, naznačuje, že změn zatím nebylo mnoho a nebyly ani nijak radikální.
Potvrzuje to i stav využitých žetonů – z 32 žetonů Renault zatím nasadil pouze úpravy, na které potřeboval 20 žetonů a zbylých dvanáct si nechal na sezónní vývoj.
Zatímco technické změny stagnovaly, změnil se vztah mezi Red Bullem a Renaultem. Jejich medializovaný spor nabral na intenzitě poté, kdy v Austrálii motor v Ricciardově autě po 48 ujetých kilometrech vypověděl službu.
Nedůvěra mezi partnery, kteří spolu nedávno získali čtyři konstruktérské tituly, narostla podle informací německého Auto Motor und Sport až do takové míry, že Red Bull si objednal vlastní testovací stolici (tzv. Virtual Test Track) umožňující testovat na rozdíl od klasického dynamometru celé pohonné ústrojí (pohonná jednotka a převodovka) zabudované rovnou v šasi. Něčím takovým momentálně disponují jen velcí hráči na poli motorů –Mercedes, Honda a AVL.