Technika v Suzuce a Soči: Mercedes vyvíjí dál, Ferrari už ne

Jaké nové díly zkoušely týmy v Japonsku a Rusku? V tradiční technické zprávě se dočtete mimo jiné o vývoji Mercedesu, o tom, co to je vír Y250 nebo S-potrubí.
Technika v Suzuce a Soči: Mercedes vyvíjí dál, Ferrari už ne
Seznam kapitol
  1. Mercedes, Obsah
  2. McLaren
  3. Ferrari
  4. Toro Rosso
  5. Red Bull
  6. Williams
  7. Caterham

Mercedes

Nový držitel trofeje pro nejlepšího konstruktéra má před sebou možná ještě náročnější výzvu, když bude chtít prvenství v šampionátu konstruktérů obhájit i v příští sezóně. Právě proto udržuje vysoké tempo vývoje i v závěru sezóny. Do japonské Suzuky přivezl množství menších i rozsáhlejších úprav těch nejklíčovějších dílů karoserie.

Přední křídlo

Detailní změny předního křídla je potřeba hledat velmi pozorně. Všechny lze vidět na obrázku výše. 

Mercedes přidává k již tak neuvěřitelné složitosti proudových struktur, tvořených předním křídlem, další vylepšení, která mohou souviset s novinkami dále po proudu.

Bočnicové panely

Jednou z takových novinek je řešení bočnicových panelů, které již nejsou připevněny k podlaze, jak bývá zvykem, ale spojují se s deflektory a uvolňují prostor na úrovni podlahy. 

Nově vzniklý prostor umožnil přidání klapky nad záhyb rohu podlahy, která pomáhá s tvorbou víření utěsňující okraje podlahy podobně jako „zástěry“ během zlaté éry takzvaných „wing cars“. 

Podlaha, difuzor a zadní část vozu

Nová podlaha se vyznačuje hlavně propracovaným difuzorem. Už v něm nenajdete tunel ve tvaru písmene „U“, který si jen nedávno osvojil McLaren.

Namísto toho je středová sekce tvarovaná mnohem konvenčněji a poskytuje o něco více prostoru pro proudění pod podlahou, neboť tunel přiváděl do difuzoru proudění z horní strany podlahy. Aerodynamici se však asi obávali, že agresivnější řešení prostřední části difuzoru by mohlo způsobovat problémy s odtrháváním proudění, a tak tam přidali ještě sérii generátorů víření, které by měly pomoci správnému přilnutí. 

Vylepšení v zadní části uzavírají křidélka za zadními brzdovými kanálky. Na obrázku si můžeme všimnout, že horní patro bylo rozšířeno až po okraj pravidly vymezené zóny, kterou tvůrci pravidel původně zamýšleli jako prostor pro vstupní otvory chlazení brzd. Týmy však velmi rychle našly způsob, jak ji využít na tvorbu přítlaku. 

Vstupní otvor chlazení kokpitu

Začátkem víkendu v Japonsku se na vrchní straně Rosbergova šasi objevil přídavný vstupní otvor chlazení kokpitu, ale později se už na autě otvor neobjevil. Vzhledem k počasí, které v neděli v Suzuce panovalo, by jeho použutí v závodě nebyl moc dobrý nápad. 

Pohonná jednotka 

Zatímco v Brixworthu dolaďují nové pohonné jednotky pro příští sezónu, mechanici Mercedesu nechtěně odhalili poslední neznámou v architektuře motoru – co se týče základního rozložení viditelného zvenku. Novinářům německého Auto Motor und Sport se podařilo vyfotit téměř úplně odkrytou zadní stranu motoru.

Craig Scarborough, britský žurnalista a expert na techniku ​​ve Formuli 1, se pak postaral o následující ilustraci.

Nejzajímavější na celém tomto odhalení je pohled na turbodmychadlo. Už dříve se myslelo, že průměr turbíny dosahuje přímo gigantických rozměrů a nyní to vidíme na vlastní oči – vnější průměr obalu turbíny dosahuje odhadem 200 milimetrů.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

28. března | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.