Kapitoly článku:
Převodovka
Po dvanácti závodech odjetých se suverénně nejdelšími převody ze všech týmů se také Mercedes rozhodl využít svého „žolíka“ a o něco zkrátit převodové poměry. Je třeba dodat, že jejich zkrátil skutečně radikálně, až o 10%, což znamená, že se v tomto směru dostal někde na úroveň Williamsu, respektive Red Bullu. Abyste si mohli udělat lepší představu, řekněme, že osmý převodový stupeň, který donedávna Mercedes téměř ani nevyužíval, je po novém kratší než býval sedmý převodový stupeň.
Současným formulím by stačilo jen pět převodů
Vedení týmu se nechalo slyšet, že dosavadní rozvržení převodových poměrů nebylo zcela optimální, i když s ohledem na formu z úvodu sezony tomu jde jen těžko uvěřit. Díky tomu, že nové hybridní pohonné jednotky disponují velmi plochou výkonovou křivkou v širokém rozsahu otáček, zpřevodování do určité míry nehraje až tak důležitou roli jako za časů atmosférických motorů.

Pat Symonds k tomu možná trochu s nadsázkou poznamenal, že „motory mají tolik točivého momentu, že by si vystačili i s pětistupňovou převodovkou. Ušetřilo by to množství místa a hmotnosti. Naneštěstí, pravidla osmý stupeň vyžadují. Jinak bychom ho ani neměli.“
Zadní kaskádové křídlo
Dodatečné křídlo umístěné nad koncovku výfuku je téměř totožné s verzí z Monaka, od které se liší pouze v detailech. V levé části obrázku je vidět, že místo jednoho křídlového dílce ve vrchní části je dvojice křídlových prvků uspořádána tak, aby tvořila sestupný proud a tím upravila trajektorii výfukových plynů.
Kabeláž ve sloupku řízení
Poruchu, která Nicovi Rosbergovi neumožnila odstartovat ze startovního roštu a nakonec ho i zcela vyřadila ze závodů, měla podle Mercedesu na svědomí zkratováná kabeláž zabezpečující připojení volantu k řídící jednotce auta.
Zkrat podle interního vyšetřování způsobilo činidlo využívané při testování, kterým součástky procházejí vždy po návratu aut do továrny. Více o metodách takzvané defektoskopie se dočtete v tomto článku v kapitole o Lotusu.
V době poruchy měl za sebou kabelový svazek jen 5 000 kilometrů, přičemž jeho předepsaná životnost se udává na 10 tisíc kilometrů. Tým používal daný typ kabeláže od dob Hondy v roce 2008 až dosud prakticky bez jakýchkoliv problémů.