Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga

Jaké nové díly přivezly týmy do Singapuru? Proč by současným formulím stačilo jen 5 převodových stupňů. Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny formule 1.
Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Force India
  6. Toro Rosso
  7. McLaren
  8. Sauber
  9. Lotus

Tentokrát nebude řeč o žádných novinkách, ani o problémech Lotusu. Namísto toho si ukážeme zajímavý obrázek zadní strany nosového kužele.

Vidíme tam nalepené čtyři štítky, z nichž se dozvídáme, že hmotnost nosového kužele je 8 210 gramů a že předtím, než vůbec mohl být namontován na auto, musel projít důkladnou prověrkou, o čemž svědčí označení Proof Test Passed (zkouška odolnosti) a NDT Passed (nedestruktivní testování). 

Defektoskopie nebo nedestruktivní testování (NDT) umožňuje odhalit vady vzniklé při výrobě či používání součástky bez jejího porušení nebo zničení v průběhu zkoušky. V zájmu zachování spolehlivosti jsou takovým testům podrobeny všechny vysoce namáhané součásti (zejména prvky náprav, křídla a části převodovek). 

Vedle testování v továrně mají týmy k dispozici potřebné vybavení a personál i přímo na trati. Od jednoduché vizuální kontroly přes ultrazvukové metody při testování kompozitních materiálů až po fluorescenční zkoušky kovových materiálů.

Předchozí kapitola Další článek

17:55 | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.
13:12 | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)
28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.