Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga

Jaké nové díly přivezly týmy do Singapuru? Proč by současným formulím stačilo jen 5 převodových stupňů. Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny formule 1.
Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Force India
  6. Toro Rosso
  7. McLaren
  8. Sauber
  9. Lotus

Podle technického ředitele Andrewa Greena se Force India v oblasti aerodynamiky začíná inspirovat a ubírat filozofií Red Bullu. „Cílem je konzistentní vyvážení od vjezdu až po výjezd ze zatáčky,“ poznamenal Green. Force Indii totiž v současnosti charakterizuje nestabilita při zatočení, nedotáčivost na vrcholu zatáčky a přetáčivost na výjezdu. 

První novinky, předznamenávající budoucí směřování týmu, byly zavedeny v Singapuru a v Austinu je doplní ještě poslední menší facelift. Všechny tyto díly byly testovány v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně. Od teď bude tým využívat na aerodynamické testy už jen tento tunel.

„Náš tunel je pro potřeby testování příliš malý. Původně byl postaven pro modely v 30% měřítku a my v něm dnes zkoušíme 50% modely,“ dodal Green. Přesto, že nový testovací program bude finančně nesmírně náročný, umožní pracovat s výrazně přesnějšími modely v pravidly maximální povoleném 60% měřítku. 

Nejzásadnější odklon od původní filozofie je patrný zvláště v detailech zadní části vozu.

V případě difuzoru jde o kompletní přestavbu. Vnější lopatky byly odstraněny a ty zbylé se posunuly mírně dovnitř. Zde se dostáváme k zmiňované inspiraci Red Bullem, když Force India přidala do spodní a zadní části lopatek zářezy. Viditelně změněná je i středová sekce, okraje difuzoru a Gurneyho klapka – vše v Neweyho stylu. Pro srovnání, nový difuzor je na obrázku nahoře. 

Zadní brzdové kanálky

Spolu s úpravou difuzoru byly vyměněny i křidélka za zadními brzdovými kanálky. Kromě toho, že dokáží vytvořit přítlak působící přímo na pneumatiky, pomáhají i při důležitém utěsnění okrajů difuzoru. Nové řešení je vidět na obrázku vlevo. 

Přední křídlo

Koncové části předního křídla, které byly dříve třídílné, nyní tvoří jediná svislá lopatka tak, jak je to podle posledních trendů zažité u většiny týmů. Z vnějších stran bočnic křídla navíc vyčnívají horizontální lopatky pomáhající s usměrněním proudění v okolí předních kol – také podle posledních trendů. 

Z tohoto úhlu to možná není dost dobře vidět, ale došlo také k zúžení kaskádového křídla připevněného k vnitřní straně bočnice předního křídla.

Předchozí kapitola Následující kapitola

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10