Kapitoly článku:
Podle technického ředitele Andrewa Greena se Force India v oblasti aerodynamiky začíná inspirovat a ubírat filozofií Red Bullu. „Cílem je konzistentní vyvážení od vjezdu až po výjezd ze zatáčky,“ poznamenal Green. Force Indii totiž v současnosti charakterizuje nestabilita při zatočení, nedotáčivost na vrcholu zatáčky a přetáčivost na výjezdu.
První novinky, předznamenávající budoucí směřování týmu, byly zavedeny v Singapuru a v Austinu je doplní ještě poslední menší facelift. Všechny tyto díly byly testovány v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně. Od teď bude tým využívat na aerodynamické testy už jen tento tunel.
„Náš tunel je pro potřeby testování příliš malý. Původně byl postaven pro modely v 30% měřítku a my v něm dnes zkoušíme 50% modely,“ dodal Green. Přesto, že nový testovací program bude finančně nesmírně náročný, umožní pracovat s výrazně přesnějšími modely v pravidly maximální povoleném 60% měřítku.
Nejzásadnější odklon od původní filozofie je patrný zvláště v detailech zadní části vozu.
V případě difuzoru jde o kompletní přestavbu. Vnější lopatky byly odstraněny a ty zbylé se posunuly mírně dovnitř. Zde se dostáváme k zmiňované inspiraci Red Bullem, když Force India přidala do spodní a zadní části lopatek zářezy. Viditelně změněná je i středová sekce, okraje difuzoru a Gurneyho klapka – vše v Neweyho stylu. Pro srovnání, nový difuzor je na obrázku nahoře.
Zadní brzdové kanálky
Spolu s úpravou difuzoru byly vyměněny i křidélka za zadními brzdovými kanálky. Kromě toho, že dokáží vytvořit přítlak působící přímo na pneumatiky, pomáhají i při důležitém utěsnění okrajů difuzoru. Nové řešení je vidět na obrázku vlevo.
Přední křídlo
Koncové části předního křídla, které byly dříve třídílné, nyní tvoří jediná svislá lopatka tak, jak je to podle posledních trendů zažité u většiny týmů. Z vnějších stran bočnic křídla navíc vyčnívají horizontální lopatky pomáhající s usměrněním proudění v okolí předních kol – také podle posledních trendů.
Z tohoto úhlu to možná není dost dobře vidět, ale došlo také k zúžení kaskádového křídla připevněného k vnitřní straně bočnice předního křídla.