Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga

Jaké nové díly přivezly týmy do Singapuru? Proč by současným formulím stačilo jen 5 převodových stupňů. Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny formule 1.
Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Force India
  6. Toro Rosso
  7. McLaren
  8. Sauber
  9. Lotus

Už od začátku víkendu Williams zápasil s managementem pneumatik, které degradovaly vysokým tempem. 

Brzdové kanálky 

Vpředu nasadil uzavřenější brzdové kanálky. Nešlo o novinku, protože tým během sezóny dle potřeby střídá mezi dvěma verzemi.

Zato novinkou byly zadní brzdové kanály (na obrázku vlevo). Williams plánoval nahradit menší výstupní otvor na vnitřní straně kola za křídlový profil, díky čemuž mohl získat pár bodů přítlaku působícího přímo na kolo, avšak velmi rychle narazil na problém. Uzavření výstupního otvoru mělo za následek přehřívání pneumatik. 

„V tréninku jsem byl o dvě desetiny pomalejší v prvním sektoru, což je ještě normální, ale pak jsem ztrácel devět desetin ve druhém sektoru a dalších devět desetin ve třetím. Mohli jste vidět jak po pár zatáčkách začínají pneumatiky odcházet. Stejně náročné byly i dlouhé stinty, protože opotřebení zadních pneumatik bylo příliš vysoké. Problém jsme identifikovali. Ve skutečnosti šlo o specifikaci, kterou jsme považovali za vhodnou pro tuto trať,“ řekl Massa.

Z pátku na sobotu Williams vyměnil řešení zadních brzdových kanálků za „vzdušnější“ specifikaci poskytující více chlazení.

Předchozí kapitola Následující kapitola

17:55 | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.
13:12 | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)
28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.