Kapitoly článku:
Už od začátku víkendu Williams zápasil s managementem pneumatik, které degradovaly vysokým tempem.
Brzdové kanálky
Vpředu nasadil uzavřenější brzdové kanálky. Nešlo o novinku, protože tým během sezóny dle potřeby střídá mezi dvěma verzemi.
Zato novinkou byly zadní brzdové kanály (na obrázku vlevo). Williams plánoval nahradit menší výstupní otvor na vnitřní straně kola za křídlový profil, díky čemuž mohl získat pár bodů přítlaku působícího přímo na kolo, avšak velmi rychle narazil na problém. Uzavření výstupního otvoru mělo za následek přehřívání pneumatik.
„V tréninku jsem byl o dvě desetiny pomalejší v prvním sektoru, což je ještě normální, ale pak jsem ztrácel devět desetin ve druhém sektoru a dalších devět desetin ve třetím. Mohli jste vidět jak po pár zatáčkách začínají pneumatiky odcházet. Stejně náročné byly i dlouhé stinty, protože opotřebení zadních pneumatik bylo příliš vysoké. Problém jsme identifikovali. Ve skutečnosti šlo o specifikaci, kterou jsme považovali za vhodnou pro tuto trať,“ řekl Massa.
Z pátku na sobotu Williams vyměnil řešení zadních brzdových kanálků za „vzdušnější“ specifikaci poskytující více chlazení.