Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga

Jaké nové díly přivezly týmy do Singapuru? Proč by současným formulím stačilo jen 5 převodových stupňů. Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny formule 1.
Technika v Singapuru: Nové díly i problémy Rosberga
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Force India
  6. Toro Rosso
  7. McLaren
  8. Sauber
  9. Lotus

Přední brzdové kanálky 

Singapur byl jednou z nejtěžších výzev v kalendáři letošního šampionátu z pohledu brzdění a brzdového systému, a protože nikdo nechtěl tuto problematiku podcenit, všichni bez výjimky hledali správné nastavení chlazení brzd.

McLaren připravil zcela nové řešení předních brzdových kanálků se zvětšenými vstupními otvory a zároveň s redesignovanými kryty brzd, které jsou po novém otevřenější a vzdušnější. Kromě toho, že tím lze zlepšit samotné chlazení, zvyšuje se propustnost tepla od brzd přes ráfek do pneumatik, což může pomoci jejich správnému zahřátí. 

Přední křídlo

V prvním tréninku se tým věnoval několika různým testovacím programům, přičemž kontroloval i flexibilitu koncových částí předního křídla. Optické senzory, zabudované v polokulovitém krytu na levé straně nosového kužele, snímají pohyby referenčních bodů, přilepených na různá místa na vnitřní straně bočnice křídla. 

Samotné křídlo se navenek nezdá být nijak upravené, což samozřejmě neznamená, že nemůže být vylepšeno. Dostupné obrázky bohužel neprozrazují tvarování zadní, respektive spodní části křídla, ale sledování průhybů naznačuje minimálně změnu vnitřní konstrukce, či materiálu. 

V každém případě to však nefungovalo podle představ McLarenu. „Doufali jsme, že z nových součástek vytěžíme víc, ale bohužel nefungovaly tak jak jsme očekávali,“ řekl Kevin Magnussen.

Předchozí kapitola Následující kapitola

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10