Technika v Singapuru a Japonsku: nový nos Sauberu i volant McLarenu

Podívejte se, jaké nové díly týmy přivezly nebo zkoušely v Singapuru a Japonsku.
Technika v Singapuru a Japonsku: nový nos Sauberu i volant McLarenu
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Red Bull a Toro Rosso
  6. Force India, Williams, Manor

Force India

Force India se v Singapuru zaměřila na zadní část vozu, přesněji na oblast Y100 (oblast, jejíž hranice leží 100 milimetrů od středové osy auta a která se nachází za osou zadních kol mezi difuzorem a zadním křídlem).

Tato oblast jako jedna z mála poskytuje relativně velkou volnost, protože jediným omezením je zde přítomnost zadní nárazové struktury a koncovky výfuku. Díky tomu se zde objevují kaskádové křídla, i různorodé doplňky v okolí zadní nárazové struktury.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázku výše vidíme zcela nové kaskádové křídlo, zatímco na obrázku níže zase zmíněné doplňky zadní nárazové struktury.

Jelikož tyto doplňky přímo ovlivňují fungování středové sekce difuzoru, která se tomu musela přizpůsobit a tak se změnila i jeho Gurneyho klapka.

Klepněte pro větší obrázek

Roh náběhové hrany přední části podlahy se inspiroval u konkurenčního Toro Rosso.

Williams

Dalším z řady týmů, které vyměnily své lopatky pod přední částí šasi, je Williams. Jeho nové řešení (na obrázku vlevo) je nyní třídílné, takže umožní lépe kontrolovat přilnutí proudění a jeho další směřování.

Manor

Manor má našlápnuto k velmi zajímavé budoucnosti. Poté, co se teprve nedávno přestěhoval do nové továrny v Banbury, zajistil pro svůj příští monopost nové pohonné jednotky Mercedesu a převodovky spolu se zadními nápravami od Williamsu. K tomu ještě šasi vyvíjené pod dohledem bývalého technického ředitele Mercedesu Boba Bella a z Manor se může snadno stát černý kůň nové sezóny.

Dnes sice ještě jezdí s loňským šasi poháněným rok starou specifikací motorů Ferrari, ale zato se poctivě připravuje na svou velkou příležitost.

Tým testoval nový koncept předního křídla, které je evolucí předchůdce, ale přináší několik velmi aktuálních řešení. V první řadě je zcela nový (4) trojdílný hlavní profil křídla i se (1) záhyby na konci.

Moderní přední křídla s množstvím štěrbin možná připomínají struhadlo, ale štěrbiny jsou pro fungování křídla nezbytné. Křídlo má totiž tak agresivní úhly náběhu, až je problém udržet proudění ulpívající k jeho povrchu. Řešením je právě rozdělení křídla na několik křídlových prvků, jak je vidět i na tomto příkladu. Na vnějším okraji přibyly rozdělením většího křídlového prvku (2) dva menší.

Na vnitřní straně bočnice má Manor navíc další (3) křidélko.

Zadní brzdové kanálky byly doplněny o tuto lopatku.

Předchozí kapitola Další článek

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00