Technika v Singapuru a Japonsku: nový nos Sauberu i volant McLarenu

Podívejte se, jaké nové díly týmy přivezly nebo zkoušely v Singapuru a Japonsku.
Technika v Singapuru a Japonsku: nový nos Sauberu i volant McLarenu
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Red Bull a Toro Rosso
  6. Force India, Williams, Manor

V Itálii měl krátký nos McLarenu pauzu, ale mezitím se pracovalo na jeho vylepšení, aby se už v Singapuru mohl vrátit obnovený.

Jednou ze změn jsou nové (2) úchyty TV kamer na nose. Ty jsou položeny níže se zajímavým detailem v podobě drobných štěrbin. Vzduch nyní může procházet i skrz úchyty a takto pomáhat udržovat proudění dále po proudu přilnuté k nosu.

S novými (1) lopatkami pod nosem souvisí změna nosníků předního křídla, které se inspirovaly u Red Bullu. Faktem je, že každý prvek karoserie ovlivňuje všechny ostatní prvky nejen za ním, ale i před ním a právě na tom je postaveno fungování této soustavy lopatek.

Kromě nových nosníků na obrázku vidíme ještě křidélka přidána jak na vnější, tak i na vnitřní straně bočnice předního křídla. McLaren jich využíval už během minulé sezony, ale na modelu MP4-30 se letos objevují poprvé.

V Singapuru nám McLaren ukázal, že výfukové plyny jsou stále důležitým aerodynamickým prvkem, když zkoušel nové kaskádové křídlo ve dvou různých variantách a navíc se zvýšenou polohou koncovky výfuku.

V Japonsku pak tým testoval i tuto netradiční novinku. Pravděpodobně pro zlepšení ergonomie a komfortu v kokpitu seříznul spodní část volantu, takže nyní více připomíná volant Mercedesu.

Předchozí kapitola Následující kapitola

19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.
18. září | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
18. září | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
17. září | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10