Technika v Singapuru a Japonsku: nový nos Sauberu i volant McLarenu

Podívejte se, jaké nové díly týmy přivezly nebo zkoušely v Singapuru a Japonsku.
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Red Bull a Toro Rosso
  6. Force India, Williams, Manor

Auta Sauberu se v Singapuru prezentovala celkem rozsáhlým faceliftem, který samotný tým nazývá „novým konceptem“. Vylepšení by měla Sauberu pomoci při vývoji příštího auta.

Klepněte pro větší obrázek

Pro běžného fanouška jsou nejvýraznější změny v nosové části, kde zkrácený nosový kužel ve stylu McLarenu konečně nahradil starou verzi, jejíž kořeny sahají až do roku 2014. Sauber se může navíc pyšnit tím, že jeho nos úspěšně absolvoval nárazovou zkoušku hned na první pokus.

Na obrázku vidíme trojici předních křídel seřazených shora dolů od nejnovějšího po nejstarší. Nové přední křídlo navrchu je jakousi kombinací nepoužívané čínské specifikace pod ním a základní verze zcela vespod.

Soudě podle toho se lze domnívat, že verze z Číny navržena v časné fázi vývoje monopostu C34 nefungovala podle očekávání. A to hlavně kvůli designu v oblasti Y250 (na pomezí neutrální středové sekce a volně tvarovaných částí křídla).

Nové přední křídlo se pak ještě objevilo v tomto provedení bez dodatečných lopatek stojících vedle kaskádových křídel.

Přední brzdové kanálky dostaly tuto vertikální lopatku namísto původní horizontální. Jedná se o jeden z množství prvků asistujících při zmírnění účinků zvířeného proudění za předními koly. Dá se předpokládat, že vír tvoří podobným způsobem jako starší kus, ale inženýři si trochu pohráli s jeho intenzitou a nasměrováním.

Klepněte pro větší obrázek

Změny vzadu možná tak trochu zůstaly zastíněny novou nosovou částí, ale to neznamená, že by byly méně významné, pravé naopak.

Flow-viz nám je pomáhá na obrázku lépe identifikovat. Všimněte si nové série (1) křidélek za zadními brzdovými kanálky, ale i značně pozměněného tvarování (2) výstupních otvorů bočnic.

Kompletně nová je i podlaha, což na obrázku reprezentuje propracovaná (3) středová sekce difuzoru. Co na obrázku není vidět, je změna v přední části podlahy, kde se tým vrátil k jednomu ze starších řešení.

Nakonec ještě zmiňme zadní křídlo s novou DRS klapkou a vylepšené kaskádové křídlo pod ním (na obrázku vlevo).

Foto: Sauber, Red Bull Media House, Force India, Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10