Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru

Jaké nové díly přivezly týmy na Velkou cenu Velké Británie a sezónní testy?
Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Ferrari
  6. McLaren
  7. Force India
  8. Sauber

Piloti se během pátečního programu mimo jiné věnovali i porovnávání dvou odlišných verzí předních brzdových kanálků. Zatímco Räikkönen jezdil se starší verzí, Alonso dostal příležitost otestovat nové řešení výstupu vzduchu z chladicího systému brzd. 

Tato součást předních brzdových kanálků je důležitá nejen pro správné odvádění tepla z brzd, ale také z hlediska eliminace nepříznivého účinku turbulentního proudění v okolí kol na zbytek karoserie. 

Objevily se však i starosti. „Dvě kola před soubojem, když Sebastian vyšel z boxů, jsme s týmem diskutovali o odstoupení, protože jsme měli nějaké aerodynamické problémy. Na zadním křídle docházelo k odtrhávání proudění, což způsobovalo řadu problémů s autem“, řekl Alonso, který poukazoval na efekt, v jehož důsledku dochází k náhlé ztrátě přítlaku podobně jako při aktivaci DRS. 

Příčina této anomálie momentálně není zcela jasná. Mohlo jít jen o pouhé žmolky pneumatik zachyceny v mezeře mezi dvojicí křídlových profilů, avšak není vyloučen ani vážnější aerodynamický problém, který se projevil právě při silném větru.

Citlivost na zadní vítr totiž trápila v Silverstonu několik týmů. 

Ferrari ve středu zkoumalo fungování svého předního křídla použitím testovacího příslušenství, které velmi názorně ukazuje klíčová místa interakce mezi prouděním v okolí předního křídla a předního kola. 

Jednotlivé sondy jsou orientovány podle očekávaného směru proudění na základě CFD simulací a testů v aerodynamickém tunelu.

Pomocí tohoto zařízení mohou inženýři vidět všechny důležité charakteristiky proudění v dané oblasti (rozložení tlaku, rychlost, směr a pod.) A srovnávat korelaci mezi testovacím vybavením v továrně a skutečným světem na trati.

Předchozí kapitola Následující kapitola

14:43 | Od zítřka začíná platit nová směrnice, která zpřísňuje zátěžové testy ohebnosti zadních křídel.
14:28 | Fernando Alonso se připojil k výzvě UNICEF, aby země G7 darovaly vakcíny proti COVID-19 méně vyspělým zemím. Kromě Alonsa podepsalo výzvu přes 30 dalších ambasadorů UNICEF (například Lionel Messi, David Beckham, Sergio Ramos, Katy Perry).
13:29 | Sport 1 bude vysílat ženskou W Series, která se letos jede ve vybraných víkendech F1. Poprvé v rámci GP Štýrska.
20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00