Kapitoly článku:
Piloti se během pátečního programu mimo jiné věnovali i porovnávání dvou odlišných verzí předních brzdových kanálků. Zatímco Räikkönen jezdil se starší verzí, Alonso dostal příležitost otestovat nové řešení výstupu vzduchu z chladicího systému brzd.
Tato součást předních brzdových kanálků je důležitá nejen pro správné odvádění tepla z brzd, ale také z hlediska eliminace nepříznivého účinku turbulentního proudění v okolí kol na zbytek karoserie.
Objevily se však i starosti. „Dvě kola před soubojem, když Sebastian vyšel z boxů, jsme s týmem diskutovali o odstoupení, protože jsme měli nějaké aerodynamické problémy. Na zadním křídle docházelo k odtrhávání proudění, což způsobovalo řadu problémů s autem“, řekl Alonso, který poukazoval na efekt, v jehož důsledku dochází k náhlé ztrátě přítlaku podobně jako při aktivaci DRS.
Příčina této anomálie momentálně není zcela jasná. Mohlo jít jen o pouhé žmolky pneumatik zachyceny v mezeře mezi dvojicí křídlových profilů, avšak není vyloučen ani vážnější aerodynamický problém, který se projevil právě při silném větru.
Citlivost na zadní vítr totiž trápila v Silverstonu několik týmů.
Ferrari ve středu zkoumalo fungování svého předního křídla použitím testovacího příslušenství, které velmi názorně ukazuje klíčová místa interakce mezi prouděním v okolí předního křídla a předního kola.
Jednotlivé sondy jsou orientovány podle očekávaného směru proudění na základě CFD simulací a testů v aerodynamickém tunelu.
Pomocí tohoto zařízení mohou inženýři vidět všechny důležité charakteristiky proudění v dané oblasti (rozložení tlaku, rychlost, směr a pod.) A srovnávat korelaci mezi testovacím vybavením v továrně a skutečným světem na trati.