Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru

Jaké nové díly přivezly týmy na Velkou cenu Velké Británie a sezónní testy?
Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Ferrari
  6. McLaren
  7. Force India
  8. Sauber

Piloti se během pátečního programu mimo jiné věnovali i porovnávání dvou odlišných verzí předních brzdových kanálků. Zatímco Räikkönen jezdil se starší verzí, Alonso dostal příležitost otestovat nové řešení výstupu vzduchu z chladicího systému brzd. 

Tato součást předních brzdových kanálků je důležitá nejen pro správné odvádění tepla z brzd, ale také z hlediska eliminace nepříznivého účinku turbulentního proudění v okolí kol na zbytek karoserie. 

Objevily se však i starosti. „Dvě kola před soubojem, když Sebastian vyšel z boxů, jsme s týmem diskutovali o odstoupení, protože jsme měli nějaké aerodynamické problémy. Na zadním křídle docházelo k odtrhávání proudění, což způsobovalo řadu problémů s autem“, řekl Alonso, který poukazoval na efekt, v jehož důsledku dochází k náhlé ztrátě přítlaku podobně jako při aktivaci DRS. 

Příčina této anomálie momentálně není zcela jasná. Mohlo jít jen o pouhé žmolky pneumatik zachyceny v mezeře mezi dvojicí křídlových profilů, avšak není vyloučen ani vážnější aerodynamický problém, který se projevil právě při silném větru.

Citlivost na zadní vítr totiž trápila v Silverstonu několik týmů. 

Ferrari ve středu zkoumalo fungování svého předního křídla použitím testovacího příslušenství, které velmi názorně ukazuje klíčová místa interakce mezi prouděním v okolí předního křídla a předního kola. 

Jednotlivé sondy jsou orientovány podle očekávaného směru proudění na základě CFD simulací a testů v aerodynamickém tunelu.

Pomocí tohoto zařízení mohou inženýři vidět všechny důležité charakteristiky proudění v dané oblasti (rozložení tlaku, rychlost, směr a pod.) A srovnávat korelaci mezi testovacím vybavením v továrně a skutečným světem na trati.

Předchozí kapitola Následující kapitola

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10