Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru

Jaké nové díly přivezly týmy na Velkou cenu Velké Británie a sezónní testy?
Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Ferrari
  6. McLaren
  7. Force India
  8. Sauber

Malé křidélko na vnitřní straně bočnice předního křídla, poprvé nasazené v Kanadě, bylo v Silverstone nahrazeno za novější ve tvaru písmene "L". 

Zadní díl lopatek připevněných k spodní straně šasi již nově není k monokoku připevněn celou délkou horní hrany, protože její zhruba dvě třetiny byly seříznuté. 

Red Bull letos investuje velké množství zdrojů do výzkumu a vývoje zadních křídel a téměř každý závodní víkend zkouší v této oblasti něco nového. Jinak tomu nebylo ani v Silverstone. 

Nejvýraznější změnou je bezpochyby nosník zadního křídla připevněný k taktéž zcela novému krytu aktuátoru DRS. Spojení nosníku s horním povrchem křídla působí jakoby bylo inspirováno velmi podobným designem Ferrari. Novinka je, oproti řešení s nosníkem připevněným ke spodní straně křídla, mnohem výhodnější, protože nebrání proudění vzduchu v přilnutí k této důležité části křídla. 

Pokud jde o samotné křídlo, to dostalo nový hlavní profil s téměř úplně vodorovnou náběhovou hranou. Letos je to již šestá iterace a několik dalších je pravděpodobně ve výrobě. 

Páteční jízdy se zádí RB10 pokrytou zeleným flow-viz nátěrem dopadly na výbornou a všechny zmíněné nové díly byly nasazeny do závodů.

V průběhu testů jsme si ještě mohli všimnout znovu zavedené řešení takzvané „foukané matice“. Red Bull byl průkopníkem tohoto nápadu už před dvěma lety, kdy se rozhodl upravit proudění v okolí předních kol vedením vzduchu brzdovými kanály přes dutý čep kola a následně jeho vypouštěním otvorem uprostřed matice kola.

Předchozí kapitola Následující kapitola

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10