Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru

Jaké nové díly přivezly týmy na Velkou cenu Velké Británie a sezónní testy?
Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Ferrari
  6. McLaren
  7. Force India
  8. Sauber

Malé křidélko na vnitřní straně bočnice předního křídla, poprvé nasazené v Kanadě, bylo v Silverstone nahrazeno za novější ve tvaru písmene "L". 

Zadní díl lopatek připevněných k spodní straně šasi již nově není k monokoku připevněn celou délkou horní hrany, protože její zhruba dvě třetiny byly seříznuté. 

Red Bull letos investuje velké množství zdrojů do výzkumu a vývoje zadních křídel a téměř každý závodní víkend zkouší v této oblasti něco nového. Jinak tomu nebylo ani v Silverstone. 

Nejvýraznější změnou je bezpochyby nosník zadního křídla připevněný k taktéž zcela novému krytu aktuátoru DRS. Spojení nosníku s horním povrchem křídla působí jakoby bylo inspirováno velmi podobným designem Ferrari. Novinka je, oproti řešení s nosníkem připevněným ke spodní straně křídla, mnohem výhodnější, protože nebrání proudění vzduchu v přilnutí k této důležité části křídla. 

Pokud jde o samotné křídlo, to dostalo nový hlavní profil s téměř úplně vodorovnou náběhovou hranou. Letos je to již šestá iterace a několik dalších je pravděpodobně ve výrobě. 

Páteční jízdy se zádí RB10 pokrytou zeleným flow-viz nátěrem dopadly na výbornou a všechny zmíněné nové díly byly nasazeny do závodů.

V průběhu testů jsme si ještě mohli všimnout znovu zavedené řešení takzvané „foukané matice“. Red Bull byl průkopníkem tohoto nápadu už před dvěma lety, kdy se rozhodl upravit proudění v okolí předních kol vedením vzduchu brzdovými kanály přes dutý čep kola a následně jeho vypouštěním otvorem uprostřed matice kola.

Předchozí kapitola Následující kapitola

13:29 | Sport 1 bude vysílat ženskou W Series, která se letos jede ve vybraných víkendech F1. Poprvé v rámci GP Štýrska.
20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
13. června | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
12. června | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00