Jaké nové díly přivezly týmy na Velkou cenu Velké Británie a sezónní testy?
Kapitoly článku:
Během uplynulého víkendu jsme v Silverstonu mohli zaznamenat jen poměrně malý počet technických vylepšení, což je na poměry této akce velmi nezvyklé, hlavně když uvážíme, že pro většinu týmů jde o domácí velkou cenu a logistika zde nepředstavuje žádný problém.
Z části je to dáno omezeními aerodynamického vývoje, simulací a testování, které letos vstoupily v platnost a od příští sezóny se mají ještě více zpřísnit, a pochopitelně je také příčinou zdánlivě slabé aktivity týmů zvýšená pozornost v oblastech mechanických a softwarových řešení, které obvykle zůstávají dobře skryté.
Na druhé straně je třeba říci, že některé zajímavé novinky byly vyzkoušeny až během sezónního testování v úterý a ve středu po závodě. Například Pirelli ve spolupráci s Lotusem upoutalo na úvod druhého dne novými nízkoprofilovými pneumatikami obutými na 18palcových ráfcích kol. Pochopitelně zatím šlo jen o zpestření a snahu sbírat ohlasy na design, který se v budoucnu může stát novým standardem.
V těchto dnech se zároveň zrodila i kontroverze, o kterou se postarala FIA rozesláním korespondence týmům, ve které upozorňuje na skutečnost, že jejich řešení propojení závěsů kol považuje za nelegální. Není pochyb o tom, že tato kauza bude ještě dlouho rezonovat, ale pokud se plány FIA nepodaří zvrátit, týmy musí být připraveny nastoupit v Německu s novými systémy zavěšení kol.
Proto už některé týmy narychlo zkoušely, jak tento nečekaný zákaz jejich auta ovlivní. Má se za to, že všech jedenáct týmů má k dispozici určitou podobu takového řešení, i když Force India letos odjezdila několik závodů s klasickým „nepropojeným“ zavěšením kol.