Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru

Jaké nové díly přivezly týmy na Velkou cenu Velké Británie a sezónní testy?
Technika v Silverstonu: Red Bull sází na zadní křídla, Williams testoval 3D kameru
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Mercedes
  3. Williams
  4. Red Bull
  5. Ferrari
  6. McLaren
  7. Force India
  8. Sauber

Během uplynulého víkendu jsme v Silverstonu mohli zaznamenat jen poměrně malý počet technických vylepšení, což je na poměry této akce velmi nezvyklé, hlavně když uvážíme, že pro většinu týmů jde o domácí velkou cenu a logistika zde nepředstavuje žádný problém. 

Z části je to dáno omezeními aerodynamického vývoje, simulací a testování, které letos vstoupily v platnost a od příští sezóny se mají ještě více zpřísnit, a pochopitelně je také příčinou zdánlivě slabé aktivity týmů zvýšená pozornost v oblastech mechanických a softwarových řešení, které obvykle zůstávají dobře skryté. 

Na druhé straně je třeba říci, že některé zajímavé novinky byly vyzkoušeny až během sezónního testování v úterý a ve středu po závodě. Například Pirelli ve spolupráci s Lotusem upoutalo na úvod druhého dne novými nízkoprofilovými pneumatikami obutými na 18palcových ráfcích kol. Pochopitelně zatím šlo jen o zpestření a snahu sbírat ohlasy na design, který se v budoucnu může stát novým standardem. 

Lotus vyjel s 18palcovými pneumatikami  

Lotus vyjel s 18palcovými pneumatikami  

V těchto dnech se zároveň zrodila i kontroverze, o kterou se postarala FIA rozesláním korespondence týmům, ve které upozorňuje na skutečnost, že jejich řešení propojení závěsů kol považuje za nelegální. Není pochyb o tom, že tato kauza bude ještě dlouho rezonovat, ale pokud se plány FIA nepodaří zvrátit, týmy musí být připraveny nastoupit v Německu s novými systémy zavěšení kol.

Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

Proto už některé týmy narychlo zkoušely, jak tento nečekaný zákaz jejich auta ovlivní. Má se za to, že všech jedenáct týmů má k dispozici určitou podobu takového řešení, i když Force India letos odjezdila několik závodů s klasickým „nepropojeným“ zavěšením kol.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

10:10 | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.