Technika v Rakousku: experimenty Williamsu i nos McLarenu

Podívejte se, jaké novinky týmy přivezly do Rakouska nebo co zkoušely během sezónních testů. V úterý a ve středu byla pozornost zaměřená zejména na Williams a Force Indii, které se ale budeme věnovat až v analýze techniky v Silverstone, kde bude mít nový vůz indického týmu oficiální premiéru.
Technika v Rakousku: experimenty Williamsu i nos McLarenu
Seznam kapitol
  1. Williams
  2. McLaren
  3. Mercedes
  4. Ferrari
  5. Red Bull a Toro Rosso

Red Bull

Klepněte pro větší obrázek

Red Bull v současné době prochází krizí nejen kvůli problémům s pohonnou jednotkou, ale ztrácí i na poli aerodynamiky a šasi, což byly v minulosti jeho nejsilnější stránky.

V Rakousku jsme u Red Bullu zaznamenali zajímavý vývoj, když tým porovnával své dosavadní přední křídlo s mírně pozměněnou verzí nesoucí prvky designové filozofie Mercedesu.

Nové přední křídlo bylo přepracováno především v oblasti kaskádových prvků. Ty jsou rozšířené a nejsou spojené s hlavním profilem křídla, ale visí nad ním připevněné pouze k bočnici. Vedle těchto kaskádových křídel přibyla svislá lopatka jako náhrada za dvojici křídlových prvků.

Vraťme se ještě krátce k minulému článku, ve kterém byla řeč o inovativním designu deflektorů. Nejzajímavějším prvkem této novinky je propojení odtokových hran obou deflektorů a nyní si ho můžeme prohlédnout i na vlastní oči. Připojují se k optickému senzoru zavěšenému na spodní straně šasi podobně jako netopýří křídlo Mercedesu. V obou případech asistují lopatkám v posílení víru Y250 a jeho správném nasměrování k rohům podlahy.

Na těchto obrázcích nebudeme ukazovat žádnou novinku. Vychutnejte si pěkný pohled na pohonnou jednotku Renault.


Toro Roso

Juniorka Red Bullu svůj aerodynamický vývoj tentokrát zaměřila na oblasti v okolí brzdových kanálků.

Lopatka na vnitřní straně předního kola má nově zvlněnou náběhovou hranu podle vzoru McLarenu (starší verze ve vložce). Mělo by to zajistit volnější průchod proudění směřujícímu k vstupnímu otvoru předních brzdových kanálků.

Ovšem ne všechno proudění tekoucí brzdovými kanálky je určeno na chlazení brzd. Stále více jsou brzdové kanálky využívány pro aerodynamické účely a hlavně pokud jde o regulaci úplavu předních kol. Proto i Toro Rosso podniklo nezbytné úpravy a přidalo další kanálek, kterým je vzduch vypouštěn skrz paprsky ráfku.

Na předním křídle jsme zaznamenali drobné změny ve tvarování (1) bočnic a (2) horních klapek.

Nejzajímavější novinkou Toro Rosso je určitě spodní A-rameno zadní nápravy připomínající podobné řešení na přední nápravě Mercedesu.

Montážní bod ramene na těhlice byl vysunut více dovnitř a vnější konec ramene, který pořádně zhrubl, nyní lépe zapadá ke křidélkům v okolí brzdových kanálků. Cílem je generovat co nejvíce přítlaku přímo na kolech. Na odtokové hraně ramene se dokonce objevila Gurneyho klapka.

Gurneyho klapka: jednoduchý vynález, který změnil nejen motorsport

Gurneyho klapka: jednoduchý vynález, který změnil nejen motorsport

Předchozí kapitola Další článek