Technika v Rakousku: experimenty Williamsu i nos McLarenu

Podívejte se, jaké novinky týmy přivezly do Rakouska nebo co zkoušely během sezónních testů. V úterý a ve středu byla pozornost zaměřená zejména na Williams a Force Indii, které se ale budeme věnovat až v analýze techniky v Silverstone, kde bude mít nový vůz indického týmu oficiální premiéru.
Technika v Rakousku: experimenty Williamsu i nos McLarenu
Seznam kapitol
  1. Williams
  2. McLaren
  3. Mercedes
  4. Ferrari
  5. Red Bull a Toro Rosso

Očekávaný facelift McLarenu nepřinesl žádné větší překvapení. U nového nosového kužele tým interpretoval pravidla podobně jako Williams ve snaze zhotovit nejkratší možný nosový kužel a zachovat při tom co nejširší rozteč nosníků.

Klepněte pro větší obrázek

Změnou prošel i (1) horní pár klapek předního křídla, které mají poněkud odlišné tvarování vnitřních rohů. (2) Mechanismus, pomocí kterého se upravuje jejich náběhový úhel, se také přesunul blíže k vnitřním okrajům klapek a pozornému oku neunikne ani (3) spoj neutrální části hlavního profilu s ostatními křídlovými prvky.

Problémy s nosem

Vraťme se však ještě na chvíli k novému nosu, protože příběh spojený s touto novinkou je poměrně zajímavý.

Nos sice úspěšně prošel zkouškami FIA už necelý týden před začátkem tréninkových jízd, přesto bylo jeho nasazení v Rakousku ohroženo. Zjistilo se, že byl při nárazových testech připevněn k novému odlehčenému šasi, které mělo debutovat až o dva týdny později v Silverstone. Vznikly proto pochybnosti o tom, zda je nový nosový kužel bezpečný i v kombinaci se starým šasi. McLaren nakonec dostal od FIA zelenou na nasazení novinky, ale jednání trvala tak dlouho, že oddálila jeho nasazení do druhého tréninku.

Nosový kužel byl pak podle plánů nasazen na voze Fernanda Alonsa, jelikož v té době byl vyroben pouze jediný kus a naposledy v Číně dostal v podobné situaci přednost Jenson Button.

Plány ale narušil problém, který nastal v neděli, kdy byl jediný kus nové nosové části zničen při kolizi Alonsa s Räikkönenem v prvním kole. Naštěstí se podařilo na okruh dopravit náhradní díl včas pro první den testů.

Klepněte pro větší obrázek

Další ze série mnoha vylepšení v přední části bočnic si našlo místo před náběhovou hranou podlahy. Jde o mikroaerodynamickou úpravu v podobě drobného výstupku přidaného k deflektoru.

Na opačném konci podlahy se zase objevilo podobné řešení, které nedávno zavedlo Toro Rosso, jenže dvakrát tak komplexní. Zadní roh podlahy, který původně obsahoval jednu štěrbinu, nyní tvoří až čtveřice štěrbin. Ty mají umožňovat volný průtok vzduchu mezi horní a spodní stranou podlahy, aby se při přechodných stavech (zejména během přejezdů zatáček) omezilo pronikání zvířeného proudění od deformující se bočnice pneumatiky přímo do difuzoru.

Předchozí kapitola Následující kapitola