Kapitoly článku:
Williams, bojující o post druhého nejrychlejšího auta s Red Bullem, přišel po delší době opět s několika viditelnými vylepšeními. Kromě optimalizací v oblasti náprav, které si vyžádalo odstranění FRIC, šlo převážně o detailní změny v zadní části vozu. O některých z nich si povíme více podrobněji.
Nejdůležitější je však to, že tým byl se změnami nadmíru spokojený a všechny fungující díly okamžitě využil v závodech.
Kryt motoru
Kryt motoru s mřížkovanou ploutví, sloužící jako dodatečný výstup horkého vzduchu zpod karoserie, ve skutečnosti není novinkou. Tým ho otestoval už v Číně, ale vzhledem k tomu, že náš první článek o technických vylepšeních vyšel až po Velké ceně Španělska, je na místě si ho připomenout. V Německu si toto neortodoxní řešení odbylo svůj závodní debut, avšak v Maďarsku už byl zpět standardní kryt motoru.
Aby ve Williamsu ještě více podpořili fungování chladicího systému, po obvodu zadního výstupního otvoru přidali Gurneyho klapku.
Podle vzoru Ferrari přibylo za ochranným obloukem „airboxové“ křídlo, které pravděpodobně funguje ve spojení se zadním křídlem.
Zadní křídlo
Technický ředitel Pat Symonds se nechal slyšet, že jeho tým do Maďarska přivezl nové zadní křídlo, se kterým se podařilo vyřešit problém s odtrháváním proudění. Podle jeho slov „zadní křídlo zůstalo stabilní i při silném bočním a zadním větru.“
Nám se však nepodařilo zaznamenat žádné konkrétní rozdíly mezi zadními křídly použitými v Německu a Maďarsku, což znamená, že jsou buď sotva postřehnutelné pouhým okem, nebo Williams považuje „airboxové“ křídlo za součást zadního křídla.
Podlaha
Felipe Massa zažil krátce po startu německého závodu nebezpečně vypadající kolizi, jejíž následky pocítil i o týden později v Maďarsku. Při nehodě si totiž poškodil poslední verzi podlahy svého FW36 a tým pro něj už neměl náhradní díl stejné specifikace. Pro víkend v Maďarsku si tedy musel vystačit s podlahou používanou před více než dvěma měsíci. „Papírově mělo jít o ztrátu dvou desetin sekundy. Auto se chovalo dost nestabilně, co mi ubíralo na sebevědomí,“ stěžoval si Massa.