Technika v Německu a Maďarsku: McLaren se inspiroval u kytovců

Technika v Německu a Maďarsku: McLaren se inspiroval u kytovců

Kapitoly článku:


Zákaz systému FRIC nejhůře zasáhl tým Lotus. Model E22 už tak ztrácel na výjezdech ze zatáček a tratě typu stop-go mu nikdy nesvedčily. Slabší ovladatelnost se v Enstone snaží kompenzovat hrubým výkonem.

Model E22 má letos za sebou již druhou velkou přestavbu chladicího systému. Důvodem je fakt, že pohonná jednotka Renaultu je obzvláště citlivá na teplotu plnicího vzduchu. Lotus se proto snaží zvýšit kapacitu svého mezichladiče, kvůli čemu ho již jednou zvětšoval v Barceloně.

K dalšímu zvýšení kapacity chlazení pak došlo v Německu, kde byl chladič hybridních systémů z bočnic přesunut nad převodovku. V bočnicích se tak uvolnil prostor pro ještě větší mezichladič stlačeného vzduchu. Ten má narozdíl od jednoduššího chladiče motoru komplexní sedmiřádé jádro a zdá se, že v Maďarsku se změnilo provedení trubek, které toto jádro tvoří. 

Změny pod kapotou se navenek projevily mohutnějším krytem motoru s přídavnými vstupními otvory za hlavou pilota. Jenže po pátečním tréninku v Německu bylo řešení z Grosjeanova auta odebráno a novinka od té doby do závodu nasazena nebyla.

Přední křídlo 

Tým v Hockenheimu nejdříve porovnával dvě starší verze svého předního křídla odlišující se pouze drobnou úpravou zadní části bočnice. 

Zajímavějším kouskem bylo křídlo na obrázku níže.

Dostalo zcela nové koncové části sestávající z jedné masivní lopatky s výraznějším záhybem na konci, na rozdíl od dvojice lopatek viditelných na prvním obrázku. Jde o velmi podobný prvek jako v případě Mercedesu – až se zdá, že filozofie těchto dvou týmů se začínají protínat. 

Pastor Maldonado nasadil v Hockenheimu nové bočnice předního křídla do závodu, zatímco Romain Grosjean použil starší verzi. V Maďarsku si pak oba křídla vyměnili a příležitost otestovat si novinku v závodním tempu dostal i Grosjean.

Difuzor

Poslední z nedávných úprav je výměna Gurneyho klapky nad horní hranou difuzoru. Nahoře můžete vidět vylepšenou verzi s okraji sahajícími do maximální šířky a se sníženým úhlem náběhu. Nový difuzor byl poprvé otestován již v Silverstone a následně nasazen v Německu.

Doporučujeme

Články odjinud