Technika v Německu a Maďarsku: McLaren se inspiroval u kytovců

Podívejte se, jaké nové díly přivezly týmy do Německa a Maďarska a jakými problémy se momentálně zaobírají. Zajímavé je povídání o převodovkách, nových dílech Lotusu a McLarenu. V části o Marussii se dozvíte, v čem tento malý tým předběhl samotné Ferrari. Ostatním týmům se budeme věnovat v dalším článku.
Technika v Německu a Maďarsku: McLaren se inspiroval u kytovců
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. McLaren
  4. Lotus
  5. Red Bull
  6. Marussia

Mercedes zůstává i bez svého špičkového FRIC dominantní silou a i když konkurence roste závratným tempem, více než před ní se musí mít na pozoru před nespolehlivostí vlastního auta. V každém z posledních pěti závodů tým do určité míry zasáhly technické problémy. 

Převodovka 

Okolnosti, za kterých si Lewis Hamilton dojel před domácím publikem po vítězství, určitě není třeba dvakrát opakovat. Odstoupení Nica Rosberga ve dvacátém osmém kole zapříčiněné nadměrným opotřebením řadícího válce převodovky však nemuselo být vůbec náhodné. Mercedes v posledních měsících podnikal rozsáhlý výzkum v oblasti převodovek a od závodů v Rakousku zavedl novou technologii svého mechanismu řazení. 

Všechny týmy v současnosti jezdí s převodovkami umožňujícími řadit vyšší převodové stupně bez přerušení dodávky krouticího momentu (tzv. seamless upshift).

Průkopníkem této technologie byl shodou okolností právě předchůdce Mercedesu, tehdejší tým BAR-Honda, který takovou převodovku nasadil do závodu již v roce 2005.

Teoreticky tento mechanismus umožňuje okamžité realizování změn převodových stupňů tím, že nechá zařadit další převodový stupeň, dokud je předchozí stupeň ještě stále zařazený. V průběhu zhruba čtyř milisekund pak musí dojít k vyřazení jednoho z nich. Aby během okamžiku zařazení dvou převodových stupňů současně nedošlo ke zničení převodovky, používají se speciální jednosměrné spojky umístěné mezi hlavní hřídel a čep, na kterém je připevněno ozubené kolo. 

Dosud nebyl důvod realizovat takové řešení i při podřazování, ale zdá se, že letos, kdy je regenerativní brzdění naprosto klíčové, týmy svůj názor přehodnotily.

Podobně jako v MotoGP se dnes začíná rozmáhat takzvaná „seamless downshift“ technologie. 

Máme za to, že Ferrari s takovou inovativní převodovkou jezdí už od začátku sezóny, Mercedes se k němu přidal nyní v závěru první poloviny letošního ročníku a ostatní čtyři výrobci převodovek budou nový trend pravděpodobně brzy následovat.

Předchozí kapitola Následující kapitola

17:55 | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.
13:12 | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)
28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.