Technika v Maďarsku: Novinky McLarenu, Ferrari i Red Bullu

Podívejte se na tradiční technickou analýzu velké ceny. Jaké novinky přivezly týmy do Maďarska?
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Williams
  3. Ferrari
  4. Red Bull
  5. McLaren

Podruhé v posledních dvou závodech Mercedes předvedl očividně horší start než vozy startující ze zadnějších řad.

Připomeňme, že počínaje sobotou na rakouském Red Bull Ringu vstoupili v platnost omezení týkající se trénování startů. Zatímco dříve se starty mohly trénovat celkem neomezeně, jak jsme mohli během volných tréninků pravidelně pozorovat na výjezdu z boxové uličky, nový protokol tyto praktiky zcela zakázal a týmům tak zůstala možnost jen jediného pokusu o nácvik startu přímo ze startovního roštu po skončení volného tréninku.

Start Velké ceny Rakouska to ještě nijak výrazněji nepoznamenalo, protože v pátek se trénovalo po staru – tedy neomezeně. Skutečný dopad na start závodu mělo zmíněné omezení v Silverstone, kde se po dlouhé době týmy musely obejít bez desítek zkoušek bodu záběru spojky a dalšího množství tréninkových startů.

V Maďarsku se ukázalo, že FIA ​​trénování startů v boxové uličce znovu povolila, ale při ostrém startu byl Mercedes opět překonán skvěle startujícími auty z druhé řady. Důvodem bylo pravděpodobně druhé zaváděcí kolo, které u mercedesů způsobilo výrazný posun bodu záběru spojky, což naznačil i technický ředitel Paddy Lowe.

V každém případě, po letní přestávce se můžeme těšit na ještě nepředvídatelnější starty, protože v Belgii začne platit nová technická norma, která zcela zakazuje úpravy nastavení spojky a jejího bodu záběru poté, co v neděli auto opustí garáž a také bude během zaváděcího kola zakázána jakákoli komunikace s jezdcem ohledně předstartovní instrukcí.

Vylepšení, která jsme v Maďarsku na voze odpozorovali, byla znovu velmi střídmá. Vlastně se objevilo pouze zjednodušené kaskádové křídlo nad koncovkou výfuku, ale do závodů se paradoxně ani tato odlehčená verze nedostala a mercedesy jezdily bez dodatečného kaskádového křídla.

Klepněte pro větší obrázek

Na Hungaroringu je z hlediska vyvážení klíčový grip v přední části vozu a jak je vidět v tomto případě, dosahuje se občas i za cenu nižší přilnavosti na zadní nápravě.

V garáži Mercedesu jsme si na předním křídle všimli zajímavých nástrojů, jejichž použitím si v týmu prověřovali soulad s nedávno zavedenou normou zpřísňující limity ohebnosti předního křídla.

Klepněte pro větší obrázek

Na horních klapkách předního křídla byl připevněn nástroj sloužící jako držák pro digitální úhloměr. Před samotným měřením se úhloměr v této pozici vynuluje. Následně se na odtokovou hranu klapky aplikuje zatížení o velikosti 60 N (cca 6 kg) a úhloměr změří změnu úhlu. Jednoduchým trigonometrickým výpočtem se pak dá zjistit, zda nebyla překročena maximální povolená hodnota průhybu 3 mm.

Foto: Getty Images / Clive Mason, Mercedes, Ferrari, Pirelli, Red Bull Media House, Williams

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

14. července | Masi bude pokračovat jako ředitel závodu až do konce sezóny.
14. července | Během závodu se 26krát změnilo nejrychlejší kolo závodu. Ve všech případech ho zajeli jezdci Mercedesu. #F1Fakt
14. července | Tým Šenkýř Motorsport vybojoval na Red Bull Ringu skvělé druhé místo! odkaz