Technika v Kanadě a Baku: novinky Mercedesu, McLarenu, Ferrari a dalších

Jaké díly nasadily týmy v Kanadě a v Baku? Podívejte se na novinky v oblasti aerodynamiky i pohonných jednotek.
Technika v Kanadě a Baku: novinky Mercedesu, McLarenu, Ferrari a dalších
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Ferrari
  3. McLaren
  4. Williams
  5. Red Bull, Toro Rosso
  6. Force India
Klepněte pro větší obrázek

Přední křídlo Ferrari, které vidíme v horní polovině obrázku, bylo v Kanadě pouze nakrátko otestováno, do závodu se nakonec nedostalo.

Křídlo poskytující nižší zatížení na přední nápravě totiž jezdcům neumožňovalo dostatečně zahřát přední pneumatiky.

Rozdíly najdeme hlavně v oblasti (1) klapek, jejichž počet se snížil na dvě a jejich náběhový úhel se směrem k vnějším okrajům křídla evidentně snižuje. Starší varianta vespod se dočkala návratu (2) zářezu v svislé lopatce.

Klepněte pro větší obrázek

V okolí předních brzdových kanálků se objevují nové přídavné křidélka. Na jedno z nich na obrázku vlevo ukazuje šipka, druhé se ukrývá za klapkami předního křídla. Všimněte si také malého posunu vstupních otvorů brzdových kanálků směrem nahoru.

Klepněte pro větší obrázek

Karoserie v oblasti výstupních otvorů dostala v Kanadě trochu odlišný střih, což je patrné nahoře na obrázku výše. V Baku se pak Ferrari vrátilo k původnímu zakončení karoserie se zvětšeným otvorem pro koncovky výfuků.

Klepněte pro větší obrázek

Zadní křídlo pro Velkou cenu Evropy bylo identické s loňským křídlem s Monzy.

Aeroelasticita

Palubní záběry z Velké ceny Španělska ukazují, že Ferrari dokáže chytrým řešením upevnění zadního křídla ve vysoké rychlosti ohnout celou sestavu zadního křídla. Takovým snížením náběhového úhlu zadního křídla pak zredukuje aerodynamický odpor, díky čemuž dosahuje vyšší maximální rychlosti.

Pohonná jednotka

Dlouho očekávané zlepšení turbodmychadla, které mělo Ferrari umožnit odemknout plný potenciál pohonné jednotky, přišlo v Kanadě a Scuderii se přitom ještě podařilo ušetřit dva žetony. To díky tomu, že FIA uznala změny na turbíně jako zlepšení spolehlivosti. Druhá část turbodmychadla – dmychadlo – je také zcela nová, ale protože v jeho případě šlo už jen o čisté zvýšení výkonnosti, Ferrari muselo zainvestovat dva žetony.

Předchozí kapitola Následující kapitola
18:46 | Jamie Chadwick vyhrála druhý ročník W Series
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
23. října | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00