Technika v Itálii: Nové motory, pohled na Hondu i tlaky v pneumatikách

Podívejte se na technickou analýzu po Velké ceně Itálie, kde Ferrari i Mercedes nasadili upravené pohonné jednotky. Podíváme se ale opět také pod sukni motoru Hondy nebo se v analýze Sauberu dozvíte, co to je a k čemu se hodí Kielova sonda.
Technika v Itálii: Nové motory, pohled na Hondu i tlaky v pneumatikách
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Toro Rosso, Force India
  3. McLaren
  4. Ferrari
  5. Williams
  6. Red Bull, Sauber

Red Bull

Klepněte pro větší obrázek

Během pátečních tréninků se na obou autech Red Bullu hojně zkoumalo a experimentovalo s prouděním v okolí přední části vozu, kokpitu a v systému S-potrubí, které řeší nežádoucí účinky narůstající mezní vrstvy na površích šasi.

Spodní strana nosového kužele i helma jezdce byla pokryta takzvaným flow-viz nátěrem, což není nic jiného než fluorescentní prášková barva rozpuštěna v parafínovém oleji. Aerodynamikům umožňuje vidět proudnice skutečného proudění vzduchu a porovnávat je s proudnicemi počítačových CFD simulací.

Zadní křídlo je, jak jsme již zmínili v minulé analýze, loňský díl. O přesně identickém křídle byla řeč v technické zprávě po Velké ceně Belgie 2014.


Sauber

Přední křídlo, které jsme vám podrobněji představili v technické zprávě po Velké ceně Španělska, Sauber dosud stále nevyužil v závodech a jinak tomu nebylo ani v Itálii. Ani tentokrát se křídlo nasazení do závodů nedočkalo.

Zato však bylo důkladně testováno a vyhodnocováno v průběhu volných tréninků. Všimněte si soustavy Kielovych sond připevněné za odtokovou hranu bočnice křídla.

Kielova sonda se používá pro měření celkového tlaku proudění, jehož směr je neznámý nebo se liší v závislosti na provozních podmínkách. Je to vlastně modifikace Pitotovy trubice přidáním krytu nebo štítu kolem vstupního otvoru trubice. Oproti Pitotovy trubici je pak Kielova sonda méně citlivá na změny směru proudění.

Klepněte pro větší obrázek

Sauber také zkoušel dvě zadní křídla, se kterými již v minulosti jezdil. Verze na obrázku dole byla poprvé použita v Monze v roce 2012 (odtud pochází i obrázek), zatímco druhá verze na obrázku nahoře, která byla nakonec použita v závodech, je prakticky shodná s loňskou verzí z Rakouska.

Předchozí kapitola Další článek

28. března | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.