Technika v Itálii: Nové motory, pohled na Hondu i tlaky v pneumatikách

Podívejte se na technickou analýzu po Velké ceně Itálie, kde Ferrari i Mercedes nasadili upravené pohonné jednotky. Podíváme se ale opět také pod sukni motoru Hondy nebo se v analýze Sauberu dozvíte, co to je a k čemu se hodí Kielova sonda.
Technika v Itálii: Nové motory, pohled na Hondu i tlaky v pneumatikách
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Toro Rosso, Force India
  3. McLaren
  4. Ferrari
  5. Williams
  6. Red Bull, Sauber

Pohonná jednotka

Téměř před rokem se nám poprvé naskytl pohled na zadní stranu pohonné jednotky Mercedesu a dnes už můžeme z takové perspektivy konečně pozorovat i pohonnou jednotku Hondy. Tu jsme již u nás podrobili důkladné analýze, ale přesto stále existují určité otazníky.

Na první pohled působí agregát velmi kompaktně – jednoznačně kompaktnější než konkurence – což se navenek projevuje na extrémně štíhlé karoserii.

Zajímavé je, že turbína je v porovnání s Mercedesem uložena výrazně výše, i když její rozměry nejsou o nic větší. Důvodem bude pravděpodobně poněkud odlišná poloha dmychadla v přední části motoru. Na rozdíl od Mercedesu se nenachází před blokem motoru, ale je vloženo do něj mezi dvě řady válců.

Samozřejmostí jsou dva vstupy výfukových plynů v turbíně, s malým rozdílem oproti Mercedesu v tom, že hřídel turbodmychadla Hondy se otáčí (při pohledu zezadu) ve směru hodinových ručiček, zatímco u Mercedesu je to naopak.

MGU-K, jeden ze dvou elektromotorů hybridního systému, můžete vidět nejlépe na obrázku, kde pohonnou jednotku drží dva mechanici. Nachází se rovnou pod levým výfukovým potrubím.

Malou změnou oproti poslední analýze je obalení přívodu zchlazeného plnicího vzduchu stejnou zlatou fólií jakou je obalen výstup stlačeného vzduchu z dmychadla, takže teď jsou skoro k nerozeznání.

Balík pro Monzu

Klepněte pro větší obrázek

Starší díly karosérie se zpravidla vyznačují nižší mírou přítlaku a odporu, díky čemuž nemusí zapadnout prachem poté, co byly nahrazeny novějším kusem.

Na vysokorychlostních tratích v posledních týdnech týmy sahaly právě po těchto starších součástkách a ani McLaren nebyl výjimkou. Kvůli nižšímu aerodynamickému odporu se vrátil ke staršímu nosovému kuželu s dlouhou špičkou.

Klepněte pro větší obrázek

Balíček pro nízkou úroveň aerodynamického odporu doplnilo nové zadní křídlo (na obrázku nahoře) s výrazně kratšími křídlovými prvky s minimálním úhlem náběhu. Křídlo mělo kompenzovat chybějící výkon pohonné jednotky, ale výkonnostní deficit byl místy tak obrovský, že McLaren nebyl schopen předjíždět ani za pomoci DRS.

Předchozí kapitola Následující kapitola

9:58 | McLaren má dnes filmovací den v Barceloně...
15. února | UPDATE: Jde o letošní zbarvení na loňském voze
15. února | Na internetu je fotografie údajného letošního racing pointu: odkaz
15. února | George Russell dnes slaví 22. narozeniny.