Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů

Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny. Do Monzy přivezly týmy speciální zadní křídla i několik nových komponent.
Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Williams
  6. Lotus
  7. Toro Rosso
  8. Sauber
  9. Force India

Red Bull si očividně neví rady s Vettelovými problémy a hledá řešení v konstrukci monokoku. V Itálii jezdil úřadující šampion s náhradním šasi číslo RB10-4. Jeho historie využití šasi začíná být letos obzvlášť pestrá. 

V prvních čtyřech závodech sezóny Sebastian Vettel jezdil s RB10-3, které jak se později údajně zjistilo bylo v důsledku chybných měření ohnuté. 

Ve Španělsku pak Red Bull nasadil RB10-1 –auto, které Vettelovi vydrželo až do Belgie. Tam totiž nastalo podezření, že jednotka pravděpodobně není dostatečně tuhá, v důsledku čehož se výrazně lišily její jízdní vlastnosti na suchu a v mokrých podmínkách. 

Podle aktuálních informací by měl Vettel v Singapuru dostat další nové šasi, takže ve třech závodech v řadě vystřídá již třetí šasi. Celkově to bude čtvrté auto, které pro něj tým letos vyrobil.

Aerodynamický balíček pro Monzu, založený na zadním křídle zavedeném v Belgii, byl doplněn o přední křídlo odlehčené o kaskádové prvky. Stejné řešení tým používal už v Bahrajnu.

Předchozí kapitola Následující kapitola

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10