Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů

Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny. Do Monzy přivezly týmy speciální zadní křídla i několik nových komponent.
Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Williams
  6. Lotus
  7. Toro Rosso
  8. Sauber
  9. Force India

O letošních trápeních Lotusu by se dal pomalu napsat román. Monza odhalila všechny jeho slabiny počínaje aerodynamikou, brzdami a trakcí, přes zacházení s pneumatikami až po neschopnost využívat plný potenciál pohonné jednotky. 

Šéf Lotusu Gérard Lopez v nedávném rozhovoru přiznal i určité problémy se šasi. „Asi uprostřed sezóny jsme zjistili, že máme nějaké problémy s šasi, které jsou letos velmi obtížně řešitelné. Udělali jsme jednu konstrukční chybu, přičemž tehdy jsme doufali, že nám to pomůže. Jsme ve stejné situaci jako před třemi lety, kdy jsme přišli s výfuky v přední části bočnic a byla z toho hrozná sezóna. Je to znova asi stejná situace. Učinili jsme rozhodnutí a to se nevyplatilo – spíše zcela naopak. Byla to špatná volba, která se odrazila do špatné sezóny - bez ohledu na motor. Byla to chyba s šasi, která nás dostala tam, kde jsme teď,“ řekl Lopez.

Karoserie v zadní části

Poměrně velkou změnou prošla záď monopostu. Designéři se zbavili svého unikátního asymetrického uspořádání koncovky výfuku a nosníku zadního křídla. Obojí je po novém vycentrované podle středové osy vozu.

Symetrii však brzy narušily nové zadní díly bočnic a kryt motoru s mohutným levým výstupním otvorem. Nešlo o stejné řešení jaké tým testoval v Belgii. 

Balík pro Monzu

I Lotus investoval do výroby jednorázového zadního křídla a v Monze se ukázal s jedním z nejvíce minimalistických křídel. Trochu překvapivý je extrémně nízký náběhový úhel DRS klapky – natolik nízký, že účinek samotného systému DRS ztrácí význam.

K novému zadnímu křídlu bylo přizpůsobeno i přední křídlo se zkosenými horními klapkami a jednoduššími koncovými částmi.

Předchozí kapitola Následující kapitola

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10