Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů

Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny. Do Monzy přivezly týmy speciální zadní křídla i několik nových komponent.
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Williams
  6. Lotus
  7. Toro Rosso
  8. Sauber
  9. Force India

Monza je již tradičně nejnáročnější prověrkou motorů a obvykle reflektuje aktuální stav na poli výkonu. Jelikož jsme se jim dosud v našem seriálu věnovali jen velmi okrajově, je nejvyšší čas to napravit. 

Obecně převládá názor, že pohonné jednotky jsou na sezónu zmrazeny a žádné změny v této oblasti nejsou během probíhající soutěže přípustné. Do značné míry to tak opravdu je, avšak pravidla přece umožňují jisté úpravy za účelem zvýšení spolehlivosti, bezpečnosti nebo kvůli snížení nákladů. 

Žádost o povolení jakékoli změny nejdříve prověří experti FIA, kteří ji pak pošlou na prozkoumání i konkurenčním výrobcům pohonných jednotek. 

Letos již takovou možnost využili všichni z nich, když vyměnili pevný převod mezi MGU-K a klikovým hřídelem. Renault navíc po Vettelově poruše motoru v Monaku upravil hřídel a ložiska MGU-H a stejně jako Mercedes zareagoval na požár v důsledku poruchy palivového systému novým vysokotlakým palivovým potrubím. S asi nejzajímavějším vylepšením však přišlo Ferrari, které ještě začátkem sezóny zavedlo upravené písty. 

Hardwarové úpravy pomohly vyřešit hlavně počáteční problémy se spolehlivostí, ale za největší posun z hlediska výkonnosti a ovladatelnosti mohou pravidelné aktualizace softwaru a vývoj paliva, pro které zmrazení vývoje neplatí. Díky těmto vylepšením si motoráři postupně otevírali možnosti využívat více potenciálu pohonné jednotky.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
9. srpna | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10