Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů

Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny. Do Monzy přivezly týmy speciální zadní křídla i několik nových komponent.
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Williams
  6. Lotus
  7. Toro Rosso
  8. Sauber
  9. Force India

Monza je již tradičně nejnáročnější prověrkou motorů a obvykle reflektuje aktuální stav na poli výkonu. Jelikož jsme se jim dosud v našem seriálu věnovali jen velmi okrajově, je nejvyšší čas to napravit. 

Obecně převládá názor, že pohonné jednotky jsou na sezónu zmrazeny a žádné změny v této oblasti nejsou během probíhající soutěže přípustné. Do značné míry to tak opravdu je, avšak pravidla přece umožňují jisté úpravy za účelem zvýšení spolehlivosti, bezpečnosti nebo kvůli snížení nákladů. 

Žádost o povolení jakékoli změny nejdříve prověří experti FIA, kteří ji pak pošlou na prozkoumání i konkurenčním výrobcům pohonných jednotek. 

Letos již takovou možnost využili všichni z nich, když vyměnili pevný převod mezi MGU-K a klikovým hřídelem. Renault navíc po Vettelově poruše motoru v Monaku upravil hřídel a ložiska MGU-H a stejně jako Mercedes zareagoval na požár v důsledku poruchy palivového systému novým vysokotlakým palivovým potrubím. S asi nejzajímavějším vylepšením však přišlo Ferrari, které ještě začátkem sezóny zavedlo upravené písty. 

Hardwarové úpravy pomohly vyřešit hlavně počáteční problémy se spolehlivostí, ale za největší posun z hlediska výkonnosti a ovladatelnosti mohou pravidelné aktualizace softwaru a vývoj paliva, pro které zmrazení vývoje neplatí. Díky těmto vylepšením si motoráři postupně otevírali možnosti využívat více potenciálu pohonné jednotky.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

22:04 | Tak Norrisův druhý trénink neukončilo předčasně poškození podlahy (i když to měl také), ale problém s pohonnou jednotkou.
17:28 | Klíčové výsledky kvalifikace F2: Cunoda: 1. Mazepin: 2. Shwartzman: 4. Ilott: 9. Schumacher: 18.
17:25 | Schumacher a Nissany kolidovali v kvalifikaci formule 2.
16:58 | Podle Seidla se Sainz testu s Ferrari po Abú Dhabí nemůže zúčastnit. Test je určen pro mladé jezdce. Nakonec sice nastoupí Alonso a zřejmě Buemi a Kubica, ale i tak nebude umožněn start jezdcům, kteří letos závodili.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink Russell (54.546)
2. trénink Russell (54.713)
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10