Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů

Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny. Do Monzy přivezly týmy speciální zadní křídla i několik nových komponent.
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Williams
  6. Lotus
  7. Toro Rosso
  8. Sauber
  9. Force India

Monza je již tradičně nejnáročnější prověrkou motorů a obvykle reflektuje aktuální stav na poli výkonu. Jelikož jsme se jim dosud v našem seriálu věnovali jen velmi okrajově, je nejvyšší čas to napravit. 

Obecně převládá názor, že pohonné jednotky jsou na sezónu zmrazeny a žádné změny v této oblasti nejsou během probíhající soutěže přípustné. Do značné míry to tak opravdu je, avšak pravidla přece umožňují jisté úpravy za účelem zvýšení spolehlivosti, bezpečnosti nebo kvůli snížení nákladů. 

Žádost o povolení jakékoli změny nejdříve prověří experti FIA, kteří ji pak pošlou na prozkoumání i konkurenčním výrobcům pohonných jednotek. 

Letos již takovou možnost využili všichni z nich, když vyměnili pevný převod mezi MGU-K a klikovým hřídelem. Renault navíc po Vettelově poruše motoru v Monaku upravil hřídel a ložiska MGU-H a stejně jako Mercedes zareagoval na požár v důsledku poruchy palivového systému novým vysokotlakým palivovým potrubím. S asi nejzajímavějším vylepšením však přišlo Ferrari, které ještě začátkem sezóny zavedlo upravené písty. 

Hardwarové úpravy pomohly vyřešit hlavně počáteční problémy se spolehlivostí, ale za největší posun z hlediska výkonnosti a ovladatelnosti mohou pravidelné aktualizace softwaru a vývoj paliva, pro které zmrazení vývoje neplatí. Díky těmto vylepšením si motoráři postupně otevírali možnosti využívat více potenciálu pohonné jednotky.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

20. ledna | Český Sauber Junior Team se přejmenuje na Charouz Racing System.
18. ledna | Nezískal titul, ale stal se legendou... Gilles Villeneuve by dnes oslavil 70.
17. ledna | Toro Rosso alias Alpha Tauri potvrdilo, že prošlo crash testy.