Kapitoly článku:
Pohonná jednotka Ferrari přešla ze všech pohonných jednotek největší přestavbou. Ferrari na ni využilo až 23 žetonů, přičemž na zbytek sezony mu ještě 9 žetonů zbývá.
Na obrázku vidíme mnoho zajímavých věcí – mimo jiné téměř celé potrubí obtokového ventilu nebo nosník zadního křídla protínající koncovku výfukového potrubí. Ale teď se blíže podíváme na nový mezichladič typu vzduch-vzduch v zadní části pohonné jednotky doplňující mezichladič typu voda-vzduch uložený před motorem.
Stlačený vzduch, proudící přímo z dmychadla přes mezichladič vzduch-vzduch, je veden do zmíněného mezichladiče před motorem a z něj již putuje rovnou do sacích potrubí motoru. Na obrázku níže vidíme mezichladič vzduch-vzduch ze zadního pohledu.
Ferrari však momentálně řeší nepříjemné problémy s turbodmychadlem, které si sebou nese už od předsezónních testů, a které mu brání plně využít potenciál pohonné jednotky. V závodním tempu totiž turbo neposkytuje dostatek přebytkové energie pro hybridní systém.
Ve Scuderii doufali, že problémy vyřeší nový software, kvůli čemuž kompletně vyměnili i řídící elektroniku hybridního systému, ovšem nepomohlo to.
Nyní se čeká na nový design turbíny navrhované ve spolupráci s Honeywell, ale protože čas provedení je až 12 týdnů, potřebné součástky budou připraveny nejdříve pro začátek evropské části sezony.
Zajímavý detail, kterému jsme dosud nevěnovali pozornost přesto, že je přítomen již od předsezónního testování, je vidět na vnitřní straně spodní klapky předního křídla.
Jde o mikroaerodynamickou úpravu, která je podle umístění zcela jistě zaměřena na manipulaci s vírem Y250.
Přední křídlo plní několik různých funkcí a jednou z nich je produkce víru, který se podle místa vzniku (ve vzdálenosti 250 milimetrů od středové osy auta) označuje jako „vír Y250“.
Ilustrace od Giorgia Pioly porovnává zadní stranu volantu loňského SF15-T a aktuálního modelu SF16-H. Rozdíl spočívá v ovládání spojky. Dříve se používaly dvě spojkové páčky, přičemž jedna páčka sloužila k tomu, že jezdec si jí „předpřípravil“ spojku do pozice, ve které zabírá, takže po puštění druhé páčky po zhasnutí světel na startu měl spojku okamžitě v záběru.
Aktuální pravidla umožňují ovládání spojky pouze jednou páčkou, takže pilot si musí na startu ideální bod záběru najít podobně jako v běžném autě. Aby novou situaci Ferrari svým jezdcem ulehčilo, přizpůsobilo tomu volant, který má už pouze jednu spojkovou páčku.
V Bahrajnu Ferrari nasadilo novou podlahu, která se vyznačuje detailními změnami v oblasti deflektorů a okrajů difuzoru.
Vlevo na obrázku výše vidíme mírně zahnutý horní roh malého deflektoru. Na obrázku níže je pak vidět rozšíření křídlových prvků na rohu difuzoru.