Technika: Novinky Ferrari, Manoru a McLarenu v Británii

Technika: Novinky Ferrari, Manoru a McLarenu v Británii

Jaké novinky přivezly týmy do Velké Británie?

Ferrari

Ferrari ani tentokrát nezahálí a pokračuje v pravidelném přísunu novinek. Zajímavé je hlavně přední křídlo, které má kompletně přepracované všechny klíčové součásti.

fer-fw.jpg

Absence lopatky na vnější straně bočnice, úprava (4) kaskádového křídla a (1) tunelu formovaného záhyby jednotlivých křídlových prvků – toto všechno zajišťuje změnu obtékání předních kol. (2) vnitřní část hlavního profilu zase ovlivňuje tok vzduchu skrz podlahu. O snížení aerodynamického odporu se postarala (3) seříznuta odtoková hrana horní klapky.

fer-cam.jpg

Ferrari v této sezoně už podruhé mění úchyty předních kamer. Zatímco poprvé ještě v úvodu sezony si to vyžádala FIA, tentokrát se Scuderia inspirovala řešením Mercedesu a zredukovala úchyty na minimum.

Ke změnám obtékání předních kol přispívá i nová lopatka pod vstupními otvory předních brzdových kanálků.

Nedávné vylepšení podlahy v oblasti před zadním kolem nyní doplňuje menší (2) záhyb. Všimněte si také (1) náběhové hrany lopatky na vnitřní straně zadního kola. Celý pás za náběhovou hranou je od zbytku lopatky oddělen štěrbinou, což v konečném důsledku pravděpodobně pomáhá posílit účinek křídel za zadními brzdovými kanálky.


Manor

Plány představit letos nové auto Manor nakonec zrušil, což je z hlediska dlouhodobé strategie asi nejlepší řešení, protože letos má již desáté místo v Poháru konstruktérů jisté a očekává se, že příští rok bude o svou pozici bojovat s novým týmem Haas. Loňská Marussia tedy doslouží i druhou sezónu, a tak dostala poměrně rozsáhlý facelift, uvážíme-li, jakým rozpočtem a možnostmi tým disponuje.

Všimněte si nového krytu motoru a bočnic a množství dalších novinek. Na některé z nich se podíváme blíže.

Podlaha má jemně poupravený (2) záhyb na okraji a (1) drobné křidélko pod bočnicovým křídlem, které bylo předtím z kovu, je již vyrobeno z uhlíkových vláken.

Bočnice zadního křídla byly doplněny o sérii prolisů na odtokových hranách.

V přední části se nachází nový nosový kužel s (1) vypouklou spodní stranou a prodlouženými (2) nosníky předního křídla.

Ve spolupráci s novým nosem fungují tříprvkové lopatky pod přední částí šasi.


McLaren

Zatímco Red Bull začíná ve filozofii předního křídla opatrně inklinovat k trendu, který razí Mercedes, McLaren stále zkouší starší koncepty Red Bullu. Nahoře je nová bočnice, která se na rozdíl od předchozí nepřipojuje k hlavnímu profilu křídla a jednotlivé křídlové prvky skrz ni nevyčnívají.

V Rakousku se u McLarenu objevil také inovovaný difuzor s komplexnějším řešením odtokové hrany. Nově totiž nad ní najdeme až dvojici klapek. Ty plynule přecházejí do nové (1) prostřední části. Předělané byly také (2) okraje difuzoru.

Oba monoposty nastoupili do domácího závodu s novým difuzorem, avšak nové přední křídlo si na svém autě ponechal pouze Jenson Button.


Williams

Williamsy v Silverstone ukázaly pozoruhodnou rychlost, když v suchých podmínkách dlouho vzdorovaly Mercedesu, avšak na mokru se znovu projevily slabiny modelu FW37, který na chladnější trati nedokázal dostat do pneumatik potřebné teplo.

Ať už je příčinou nedostatek mechanické přilnavosti nebo aerodynamického gripu, tým v poslední době pracuje na posílení zádi vozu. Poté, co v Rakousku upravil okraje difuzoru, v Británii pokračoval s vylepšením jeho středové sekce.

Foto: Getty Images / Charles Coates, Pirelli, McLaren, Ferrari

Doporučujeme

Články odjinud