Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další

Přinášíme přehled novinek, které týmy nasadily v posledních třech závodech sezóny, ale podíváme se také na vyloučení Red Bullu z kvalifikace nebo na test McLarenu s Hondou.
Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další
Seznam kapitol
  1. Obsah, Red Bull
  2. McLaren
  3. Ferrari
  4. Lotus
  5. Marussia

Jako jediná z trojice nových týmů, které vstoupily do F1 od roku 2010 a začínaly od nuly, dokázala vybojovat mistrovské body díky úžasnému výkonu Julese Bianchiho v Monaku v sezóně 2014.

V krátké pětileté historii týmu pro něj byla sezóna 2014 nejtěžší zkouškou. Tým, který přicházel v roce 2010 pod příslibem, že pravidla zavedou účinné způsoby snížení nákladů či dokonce rozpočtové stropy, byl naopak konfrontován s realitou neustále se zvyšujících výdajů a naneštěstí rozpočet týmu nakonec přerostl i minimální hranice zaručující jeho přežití.

Příběh Marussie definitivně skončí dražbou majetků týmu v následujících týdnech a do pomyslné garáže pro monoposty, které se na trať nikdy nedostaly, přibude Manor MNR1 – vozidlo vyvíjené inženýry Marussie pro sezónu 2015.

Model MNR1 ve zmenšeném měřítku máme možnost vidět na sérii obrázků výše. Podobnost s předchůdcem MR03 je evidentní. Tým se jednak snažil využít maximum z MR03, aby tak snížil náklady a také kvůli tomu, že změny v pravidlech pro rok 2015 jsou poměrně zanedbatelné. Většina ostatních týmů bude pokračovat v evoluci svých dosavadních aut.

Každého asi hned na první pohled zaujme nosový kužel. Jeho špička, která je po novém snížena o 30 mm, si stále zachovává kýl, i když v poněkud nenápadnější formě. Máme tak před sebou první řešení nosového kužele v souladu s pravidly pro rok 2015.

Celá přední část šasi je položena níže, v důsledku čehož na horním povrchu přední části monokoku vznikla dvojice vyboulení, které ukrývají vahadla a torzní tyče přední nápravy.

Z ostatních zajímavých detailů zmiňme zcela nové koncové části předního křídla a také nové bočnice zadního křídla.

Předchozí kapitola Další článek

16:08 | Monacký autoklub popřel spekulace, podle kterých by letošní Grand Prix Monaka měla být zrušena. Závod se prý pojede (vloni chyběl v kalendáři F1 poprvé od roku 1955).
15. ledna | Romain Grosjean by mohl letos závodit v IndyCar. Je spojován s týmem Dale Coyne Racing
15. ledna | Zatímco Leclerc je v karanténě, Sainz je v Maranellu. Poprvé usedne do simulátoru Ferrari.
15. ledna | Junioři Red Bullu Jüri Vips a Liam Lawson budou ve formuli 2 jezdit za tým Hitech. Ve formuli 3 pak budou za stejný tým jezdit další junioři Red Bullu Jak Crawford Ajumu Isawa.