Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další

Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další

Kapitoly článku:


Jako jediná z trojice nových týmů, které vstoupily do F1 od roku 2010 a začínaly od nuly, dokázala vybojovat mistrovské body díky úžasnému výkonu Julese Bianchiho v Monaku v sezóně 2014.

V krátké pětileté historii týmu pro něj byla sezóna 2014 nejtěžší zkouškou. Tým, který přicházel v roce 2010 pod příslibem, že pravidla zavedou účinné způsoby snížení nákladů či dokonce rozpočtové stropy, byl naopak konfrontován s realitou neustále se zvyšujících výdajů a naneštěstí rozpočet týmu nakonec přerostl i minimální hranice zaručující jeho přežití.

Příběh Marussie definitivně skončí dražbou majetků týmu v následujících týdnech a do pomyslné garáže pro monoposty, které se na trať nikdy nedostaly, přibude Manor MNR1 – vozidlo vyvíjené inženýry Marussie pro sezónu 2015.

Model MNR1 ve zmenšeném měřítku máme možnost vidět na sérii obrázků výše. Podobnost s předchůdcem MR03 je evidentní. Tým se jednak snažil využít maximum z MR03, aby tak snížil náklady a také kvůli tomu, že změny v pravidlech pro rok 2015 jsou poměrně zanedbatelné. Většina ostatních týmů bude pokračovat v evoluci svých dosavadních aut.

Každého asi hned na první pohled zaujme nosový kužel. Jeho špička, která je po novém snížena o 30 mm, si stále zachovává kýl, i když v poněkud nenápadnější formě. Máme tak před sebou první řešení nosového kužele v souladu s pravidly pro rok 2015.

Celá přední část šasi je položena níže, v důsledku čehož na horním povrchu přední části monokoku vznikla dvojice vyboulení, které ukrývají vahadla a torzní tyče přední nápravy.

Z ostatních zajímavých detailů zmiňme zcela nové koncové části předního křídla a také nové bočnice zadního křídla.

Doporučujeme

Články odjinud