Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další

Přinášíme přehled novinek, které týmy nasadily v posledních třech závodech sezóny, ale podíváme se také na vyloučení Red Bullu z kvalifikace nebo na test McLarenu s Hondou.
Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další
Seznam kapitol
  1. Obsah, Red Bull
  2. McLaren
  3. Ferrari
  4. Lotus
  5. Marussia

Hlavní designér Peter Prodromou působí ve Wokingu už více než dva měsíce, což je očividně dostatečně dlouhá doba na to, aby se prezentoval prvními výsledky své práce rovnou na trati.

Filozofii, kterou spolu s Newey razil ve svém předchozím působišti, přenesl na model MP4-29 a začal předním křídlem. Posuďte sami nakolik se podobá s předním křídlem Red Bullu.

S předchozí verzí má společnou nanejvýš barvu. Dá se očekávat, že design příštího modelu McLarenu se bude odvíjet právě od filozofie nastolené novým předním křídlem.

Součástí balíku změn vytvořených pod taktovkou Prodromoua jsou i menší detaily v oblasti předních brzdových kanálků a také nové lopatky připevněné ke spodní straně šasi. Opět je patrný jasný Prodromouv rukopis odkazující na organický design Red Bullu.

Honda

Legendární dvojka McLaren-Honda má za sebou první shakedown a dva dny testování v Abú Dhabí, během nichž zvládl MP4-29H absolvovat jen bezmála 28 kilometrů. Začátky byly tedy náročné a Honda si musela projít všemi těžkostmi, které trápily týmy začátkem zimního testování. Na hodnocení je však brzy.

Je třeba připomenout, že pohonná jednotka, s níž Honda testovala, je jen druhý prototyp označován jako Honda 0x2. Prototyp je v tomto případě klíčové slovo, protože pohonná jednotka 0x2 nedosahuje standardy výkonnosti ani životnosti agregátů současné F1. Životnost 0x2 se pohybuje na úrovni 800 kilometrů.

Ještě před premiérovým závodem Hondy v Melbourne japonští vývojáři postaví první ostrý závodní motor s označením 1X1, který bude nasazován během zimních testů na trati.

Honda 1X2 bude pak poslední specifikací, kterou si výrobce nechá koncem února homologovat u FIA a do roku 2016 bude podléhat zmrazení vývoje.

Do té doby má však Honda na rozdíl konkurence zcela volné ruce a smí až do konce února neomezeně vyvíjet.

První obrázky naznačují, že se Honda při vývoji inspirovala chytrým rozložením turbodmychadla Mercedesu, které úřadující šampióni rozdělili, přičemž turbínu nechali za motorem a dmychadlo přesunuli do přední části motoru.

Na obrázku výše vidíme důkaz, že airbox zůstal i po výměně motoru téměř stejný – velmi krátký, připojený ke vstupu do dmychadla na přední straně motoru.

Zabudování nové pohonné jednotky do šasi vyvíjeného kolem agregátu Mercedesu si vyžádala větší změny v uspořádání hardwaru hlavně pod kapotou, ale projevila se i navenek. Monopost dostal novou provizorní levou bočnici. Bočnice s takovými štěrbinami by sice technickou prověrkou neprošla, ale při testování svůj účel určitě splnila.

Předchozí kapitola Následující kapitola

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10