Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další

Přinášíme přehled novinek, které týmy nasadily v posledních třech závodech sezóny, ale podíváme se také na vyloučení Red Bullu z kvalifikace nebo na test McLarenu s Hondou.
Technika na konci sezóny: Podrobně o vyloučení Red Bullu, Hondě a další
Seznam kapitol
  1. Obsah, Red Bull
  2. McLaren
  3. Ferrari
  4. Lotus
  5. Marussia

Hlavní designér Peter Prodromou působí ve Wokingu už více než dva měsíce, což je očividně dostatečně dlouhá doba na to, aby se prezentoval prvními výsledky své práce rovnou na trati.

Filozofii, kterou spolu s Newey razil ve svém předchozím působišti, přenesl na model MP4-29 a začal předním křídlem. Posuďte sami nakolik se podobá s předním křídlem Red Bullu.

S předchozí verzí má společnou nanejvýš barvu. Dá se očekávat, že design příštího modelu McLarenu se bude odvíjet právě od filozofie nastolené novým předním křídlem.

Součástí balíku změn vytvořených pod taktovkou Prodromoua jsou i menší detaily v oblasti předních brzdových kanálků a také nové lopatky připevněné ke spodní straně šasi. Opět je patrný jasný Prodromouv rukopis odkazující na organický design Red Bullu.

Honda

Legendární dvojka McLaren-Honda má za sebou první shakedown a dva dny testování v Abú Dhabí, během nichž zvládl MP4-29H absolvovat jen bezmála 28 kilometrů. Začátky byly tedy náročné a Honda si musela projít všemi těžkostmi, které trápily týmy začátkem zimního testování. Na hodnocení je však brzy.

Je třeba připomenout, že pohonná jednotka, s níž Honda testovala, je jen druhý prototyp označován jako Honda 0x2. Prototyp je v tomto případě klíčové slovo, protože pohonná jednotka 0x2 nedosahuje standardy výkonnosti ani životnosti agregátů současné F1. Životnost 0x2 se pohybuje na úrovni 800 kilometrů.

Ještě před premiérovým závodem Hondy v Melbourne japonští vývojáři postaví první ostrý závodní motor s označením 1X1, který bude nasazován během zimních testů na trati.

Honda 1X2 bude pak poslední specifikací, kterou si výrobce nechá koncem února homologovat u FIA a do roku 2016 bude podléhat zmrazení vývoje.

Do té doby má však Honda na rozdíl konkurence zcela volné ruce a smí až do konce února neomezeně vyvíjet.

První obrázky naznačují, že se Honda při vývoji inspirovala chytrým rozložením turbodmychadla Mercedesu, které úřadující šampióni rozdělili, přičemž turbínu nechali za motorem a dmychadlo přesunuli do přední části motoru.

Na obrázku výše vidíme důkaz, že airbox zůstal i po výměně motoru téměř stejný – velmi krátký, připojený ke vstupu do dmychadla na přední straně motoru.

Zabudování nové pohonné jednotky do šasi vyvíjeného kolem agregátu Mercedesu si vyžádala větší změny v uspořádání hardwaru hlavně pod kapotou, ale projevila se i navenek. Monopost dostal novou provizorní levou bočnici. Bočnice s takovými štěrbinami by sice technickou prověrkou neprošla, ale při testování svůj účel určitě splnila.

Předchozí kapitola Následující kapitola

15. ledna | Romain Grosjean by mohl letos závodit v IndyCar. Je spojován s týmem Dale Coyne Racing
15. ledna | Zatímco Leclerc je v karanténě, Sainz je v Maranellu. Poprvé usedne do simulátoru Ferrari.
15. ledna | Junioři Red Bullu Jüri Vips a Liam Lawson budou ve formuli 2 jezdit za tým Hitech. Ve formuli 3 pak budou za stejný tým jezdit další junioři Red Bullu Jak Crawford Ajumu Isawa.
14. ledna | Kevin Magnussen se stal otcem, narodila se mu dcera Laura.