Technika: Jaké díly nasadily týmy ve Španělsku a Monaku?

Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska a Monaka? Podívejte se na podrobný souhrn v jednotlivých kapitolách.
Seznam kapitol
  1. Red Bull
  2. Ferrari
  3. Mercedes
  4. McLaren
  5. Williams
  6. Toro Rosso
  7. Force India, Sauber, Manor

Další týmy naleznete v dalších kapitolách

Red Bull

„Podařilo se jim dosáhnout inženýrské mistrovské dílo,“ adresoval Christian Horner pochvalu svému týmu odpovědnému za nasazení nového nosového kužele.

Už od představení auta se mluvilo o této nové verzi, ale její nasazení zdržely o pár měsíců nárazové testy. Předtím, než Red Bull definitivně získal od FIA homologaci pro svůj nový nosový kužel, musel absolvovat až 14 interních testů a 4 oficiálně zkoušky, přičemž mezitím se nos pokaždé vylepšoval.

Klepněte pro větší obrázek

Designem je podobný nosu Toro Rosso. Jeho zúžená špička začíná až téměř nad odtokovou hranou neutrální středové části předního křídla, což je o zhruba 10 až 15 centimetrů více vzadu v porovnání s předchozí verzí.

Nový nosový kužel nabízí více prostoru pro proudění směřující k podlaze, ale důležitější jsou změny v interakci nosu a předního křídla. Platí to zvláště v případě nových nosníků předního křídla, které jsou prodloužené a bohatěji tvarované.

Klepněte pro větší obrázek

V Monaku přibyla ještě jedna menší novinka v podobě vstupního otvoru chladicího kanálku brzdového třmenu.

Normálně je vzduch k brzdovým třmenům vedený klasickým otvorem pro brzdové kanálky, ale jelikož u Red Bullu plní navíc i čistě aerodynamickou funkci, jako přívod vzduchu pro takzvané řešení „foukané matice“, k třmenům se asi nedostával dostatek vzduchu.

Foto: Red Bull Media House, McLaren, Sauber, Pirelli, Getty Images / Adam Pretty

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

11:25 | Roy Nissany nastoupí v pátek do prvního tréninku za Williams. Nahradí Russella.
9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10