Technika: Jaké díly nasadily týmy ve Španělsku a jak moc je Aston podobný Red Bullu?

Většina týmů přivezla do Španělska větší či menší balíky nových dílů. Pozornost vzbudil Aston Martin, jehož některé části se až nápadně podobají Red Bullu.
Technika: Jaké díly nasadily týmy ve Španělsku a jak moc je Aston podobný Red Bullu?  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Mercedes

Od prvního výjezdu na trať se Mercedes trápil s extrémním poskakováním na rovinkách a v rychlých zatáčkách, což pilotům nedovolovalo vytěžit z auta maximum. Nyní, zdá se, Mercedes konečně objevil recept na tento problém i díky balíčku novinek zaměřených na oblast podlahy.

Klepněte pro větší obrázekVylepšení předního křídla z Miami (šipka ukazuje na nové spojení horizontálních křídlových prvků s vertikální bočnicí); zdroj: Mercedes-Benz

Na úvod připomeňme, že do Miami přivezli zcela nové přední křídlo, které zaujalo zejména unikátním tvarováním koncových částí – konkrétně spojení horizontálních křídlových prvků s vertikální bočnicí.

Klepněte pro větší obrázekPorovnání zakřivení koncové části předního křídla ve Španělsku (vlevo) a v Miami (vpravo); zdroj: Jiří Křenek (Active Pictures) / Getty Images

Ve Španělsku tento design ještě jemně doladili, když vertikální bočnici v horní části zakřivili směrem dovnitř, aby zlepšili proudění k deflektoru na vnitřní straně kola a dále za ním.

Klepněte pro větší obrázekPodlouhlé křidélko na okraji podlahy zavedené ve Španělsku zvýrazňuje žlutá barva na obrázku nahoře; zdroj: Getty Images

Nová podlaha se od té předchozí navenek nejvíce liší tvarováním okrajů, na kterých přibylo podlouhlé křidélko. Mercedes očekává, že zlepší výkonnost podlahy při nižší světlé výšce.

Klepněte pro větší obrázekLopatka v čele přední části podlahy (zvýrazněná žlutou barvou); zdroj: Getty Images

Na čele přední části podlahy zase přibyla lopatka, jakou jsme poprvé viděli při představení monopostu Astonu Martin. Její účel je dvojí – kromě toho, že sama o sobě tvoří určitý přítlak v přední části podlahy, vytváří i víry, které pokračují dále pod podlahu, kde ještě zvyšují podtlak.

Klepněte pro větší obrázekPohled na křidélka za zadními brzdovými kanálky (nová verze na obrázku vlevo); zdroj: Mercedes-Benz / Jiří Křenek (Active Pictures)

K nové podlaze patří také křidélka za zadními brzdovými kanálky s jinak zastřiženou odtokovou hranou svislé bočnice.

Další článek: Jako loňské Ferrari... Binotto bagatelizuje zlepšení Mercedesu