F1 zavedla nová pravidla, vozy budou výrazně odlišné. Technický ředitel Red Bullu odhaduje, že vozy budou letos na rovinkách rychlejší.
„To, co chtěli udělat, je jednoznačně vytvořit a generovat přítlak od země ve srovnání s dřívějším stavem, kdy byl generován od země, ale také hlavně předním křídlem, zadním křídlem a karoserií,“ řekl technický šéf Red Bullu Pierre Wache.
„Určitě to ovlivní jízdní vlastnosti vozu, mechanickou přilnavost a odpor vzduchu. Tato generace přítlaku je poměrně účinná a tento typ vozu by měl být při této úrovni přítlaku na rovince mnohem rychlejší.“
Adrian Newey se domnívá, že změny, které musely týmy provést, jsou největší za posledních téměř 40 let.
„Byl to velmi neobvyklý proces,“ řekl Newey. „Je to obrovská změna předpisů, největší od roku 1983, kdy byly zakázány Venturiho vozy a zavedeny vozy s plochou spodní částí.“

Pohled zespodu na podlahy monopostů z roku 2022 (vlevo) a 2021 (vpravo). Podrobněji o změnách technických pravidel v samostatném článku.
1: Venturiho tunely
2: difuzor
3: referenční rovina
4: schodová rovina
5: kluzná deska
6: generátory víření