Technický pohled na předsezónní testy, během kterých týmy nasadily různé nové díly.
Kapitoly článku:
Mercedes
Na novinky Mercedesu, odzkoušené během prvních tří dnů předsezónních testů, jsme si už posvítili v tomto článku. Nyní si můžeme zrekapitulovat i zbylá předsezónní vylepšení.
Na obrázku vidíme přední levý roh podlahy Mercedesu i se všemi složitými aerodynamickými prvky pod přední částí bočnic. Změněné bylo bočnicové křídlo (součástka s logem Petronas), které je těsně nad podlahou „rozřezané“ na dvě části, přičemž spodní část připevněna k podlaze je ohnutá více do strany.
Nalepovací „pilové listy“ ze závěru minulé sezóny Mercedes odzkoušel i letos v Barceloně a porovnával je se zoubkovanou odtokovou hranou hlavního profilu zadního křídla.
Spolu s novým zadním křídlem přibyla i další verze kaskádového křídla.
Williams
Nový Williams má toho hodně společného se svým předchůdcem, ale jedna klíčová změna přece jen nastala.
Je jí konvenčnější karoserie bočnic a krytu motoru, která umožnila nasazení zajímavého prvku připomínajícího spodní křídlo.
Jak dobře víme, spodní křídla jsou od roku 2014 zakázána a navíc toto řešení Williamsu má zcela opačný náběhový úhel podporující spíše sestupné proudění a zdvih. Je třeba se na něj ale dívat v kontextu celého auta, protože pomáhá difuzoru a zadnímu křídlu fungovat efektivněji a ve výsledku tedy přispívá k tvorbě přítlaku.
Nové deflektory Williamsu pomalu nabírají na komplexnosti.
Foto: Getty Images / Mark Thompson