Technický pohled na testy: které díly týmy nasadily před Austrálií?

Technický pohled na předsezónní testy, během kterých týmy nasadily různé nové díly.
Technický pohled na testy: které díly týmy nasadily před Austrálií?
Seznam kapitol
  1. Mercedes, Williams
  2. Ferrari, Haas
  3. Toro Rosso, Red Bull
  4. McLaren
  5. Renault, Force India
  6. Manor, Sauber

Mercedes

Na novinky Mercedesu, odzkoušené během prvních tří dnů předsezónních testů, jsme si už posvítili v tomto článku. Nyní si můžeme zrekapitulovat i zbylá předsezónní vylepšení.

Na obrázku vidíme přední levý roh podlahy Mercedesu i se všemi složitými aerodynamickými prvky pod přední částí bočnic. Změněné bylo bočnicové křídlo (součástka s logem Petronas), které je těsně nad podlahou „rozřezané“ na dvě části, přičemž spodní část připevněna k podlaze je ohnutá více do strany.

Nalepovací „pilové listy“ ze závěru minulé sezóny Mercedes odzkoušel i letos v Barceloně a porovnával je se zoubkovanou odtokovou hranou hlavního profilu zadního křídla.

Spolu s novým zadním křídlem přibyla i další verze kaskádového křídla.

Williams

Nový Williams má toho hodně společného se svým předchůdcem, ale jedna klíčová změna přece jen nastala.

Je jí konvenčnější karoserie bočnic a krytu motoru, která umožnila nasazení zajímavého prvku připomínajícího spodní křídlo.

Jak dobře víme, spodní křídla jsou od roku 2014 zakázána a navíc toto řešení Williamsu má zcela opačný náběhový úhel podporující spíše sestupné proudění a zdvih. Je třeba se na něj ale dívat v kontextu celého auta, protože pomáhá difuzoru a zadnímu křídlu fungovat efektivněji a ve výsledku tedy přispívá k tvorbě přítlaku.

Nové deflektory Williamsu pomalu nabírají na komplexnosti.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

16:34 | Smazané časy v kvalifikaci. Devátá zatáčka (6krát): Gio, Per, Msc, Gas, Nor, Str. Patnáctá zatáčka (4krát): Lat, Gas, Vet, Str.
13:18 | Déšť, který neměl přijít, přišel. #Imola
13:03 | Cunoda zaplatí 300 euro. Nikoliv za ostřejší jazyk v týmovém rádiu, ale za překročení rychlosti v boxech o 2,4 km/h.
12:55 | V posledním tréninku bylo smazáno 18 časů v deváté a 3 časy v patnácté zatáčce.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00