Technické novinky v závěru sezóny: Mercedes, McLaren a Lotus

Také na poslední dva závody přivezly některé týmy novinky. Ty nejvýraznější a nejzajímavější nasadily Mercedes, McLaren a Lotus.
Technické novinky v závěru sezóny: Mercedes, McLaren a Lotus
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. McLaren
  3. Lotus

Zavěšení kol

Klepněte pro větší obrázek

Mercedes v Brazílii vzbudil rozruch svým novým krytem přední části šasi nápadně připomínajícím součást systému S-potrubí.

Podle všeho to však byla jen atrapa, která nakrátko odpoutala pozornost od jiného klíčového vylepšení. To můžeme vidět na obrázku níže

Ve vrchní třetině obrázku je vidět skrz otvor na vrchu šasi nový třetí tlumič přední nápravy. Ten přes vahadla navzájem propojuje oba konce nápravy.

Jeho úkolem je zejména kontrola nad systémem zavěšení kol při propružení – tedy vždy, když aerodynamické zatížení přitlačuje vůz směrem k zemi, nebo když dochází k přesunu hmotnosti při brzdění.

Tento nový třetí tlumič nahrazuje původní konfiguraci používanou po celou uplynulou sezonu. Mercedes jezdil s konfigurací skládající se ze samostatné vinuté pružiny (částečně je vidět na obrázku uprostřed) a třetího tlumiče ležícího pod pružinou.

Nyní, po odstranění vinuté pružiny z obvyklého místa, spočívá hmotnost auta buď pouze na torzních tyčích, nebo na samostatné pružící jednotce uložené někde v bočnicích.

Výhodou nového uspořádání je vyšší flexibilita při rozmístění komponent zavěšení. Ty mohou být umístěny na vhodnějším místě prakticky libovolně vzdáleném od samotné nápravy.

V přední části šasi pak vzniká více prostoru například pro aerodynamické účely.

Při výměně vnitřních komponentů přední nápravy jsme si mohli všimnout i tohle nenápadné zvětšení výřezu pro spojovací tyče řízení (na obrázku vpravo).

Zadní křídlo

Vedle „ozubené“ horní klapky předního křídla přibylo ozubení v podobném stylu i na horní DRS klapce zadního křídla.

Na její zadní straně si můžete všimnout přilepených pásů se zoubkováním připomínající pilové listy. Nacházejí se v kritické oblasti, kde proudění přechází z laminárního do turbulentního.

Zoubkovaný pás tvoří drobné kontrolované víření, čímž pomáhá udržovat proudění ulpívající k povrchu křídla. Zlepšení by se mělo projevit zvláště při deaktivaci DRS, když klapka přechází z otevřeného do uzavřeného stavu.

Foto: Mercedes

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

14. července | Masi bude pokračovat jako ředitel závodu až do konce sezóny.
14. července | Během závodu se 26krát změnilo nejrychlejší kolo závodu. Ve všech případech ho zajeli jezdci Mercedesu. #F1Fakt
14. července | Tým Šenkýř Motorsport vybojoval na Red Bull Ringu skvělé druhé místo! odkaz