Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

Jaké technické novinky přivezly týmy do Spa, Monzy a Singapuru? Podrobný rozbor triku Mercedesu, velký balík Sauberu, zvlněné zadní křídlo Haasu a spousta dalšího.
Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. McLaren
  4. Haas
  5. Red Bull, Toro Rosso
  6. Ferrari
  7. Williams, Renault, Manor

Williams

Klepněte pro větší obrázek

Williams v Belgii z krytu motoru odstranil airboxové křídlo, přičemž v Singapuru již bylo zpět na svém místě. Křidélko zpracovává proudění směřující k zadnímu křídlu, které je rozrušené airboxem a krytem motoru, avšak aerodynamický odpor spojený s jeho fungováním byl na vysokorychlostních okruzích přítěží.

Předchozí obrázek je důkazem, že i Williams má zoubkovanou klapku předního křídla podobně jako Mercedes či odnedávna i Ferrari.

Renault

Klepněte pro větší obrázek

Původním záměrem Renaultu bylo zavést znovu přeuspořádaný chladící systém a štíhlejší karoserii (vlevo) již v Belgii. Tato změna se však ukázala být natolik rozsáhlá, že vyžadovala důkladné otestování v Itálii předtím, než mohla být plně využita v Singapuru.

Na obrázku vidíme i nové kaskádové křídlo nad koncovkami výfuků.

Klepněte pro větší obrázek

V Monze se navíc objevilo takové zadní křídlo pro nízkou úroveň přítlaku.

Pohonná jednotka

S využitím vývojových žetonů Renault stále velmi výrazně zaostává za konkurenty. V Singapuru tři z nich spotřeboval, přičemž 18 žetonů mu stále ještě zbývá.

Vylepšení pohonné jednotky přichází v době, kdy Total přišel s novým složením paliva, a proto s ním i úzce souvisí. Jde o úpravy systémů vstřikování paliva a zapalování, které mají vytěžit maximum z nového paliva.

Manor

Manor vzhledem k možnosti svého rozpočtu předvedl pozoruhodný balík vylepšení. V Singapuru se objevilo přední křídlo s novými bočnicemi a kaskádovými prvky nesoucími nádech designu Mercedesu i Red Bullu. Pro srovnání, předchozí verzi naleznete v pravém horním rohu (obrázek zachycuje nové křídlo před namontováním klapek).

V Itálii dvojici klapek předního křídla nahradila jedna klapka, aby vyvážila nižší zatížení v zadní části. V závodech ji však využil pouze Ocon, Wehrlein zůstal při standardní konfiguraci (na obrázku vpravo) v kombinaci se standardním zadním křídlem s mírně sníženým náběhovým úhlem.

Klepněte pro větší obrázek

Pro Monzu Manor připravil i jednorázovou změnu v podobě zkrácení klapky nad středovou sekcí difuzoru (vlevo). Cílem bylo oslabit propojení proudových struktur zadního křídla a difuzoru a snížit tak zatížení v zadní části vozu.

Další novinkou ze Singapuru jsou hlubší zářezy v deflektorech umístěných pod vstupními otvory bočnic. V Belgii zase přibyly za předními brzdovými kanálky dvě lopatky na usměrnění zvířeného proudění kol pryč od karoserie. Na obrázku nejsou vidět stejně jako není vidět ani doplněk z Monzy, kterým byla lopatka ve tvaru písmene "r" zděděná od loňského monopostu.

Předchozí kapitola Další článek
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
22. října | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00