24
Fotogalerie

Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

Kapitoly článku:


Williams

wil.jpg

Williams v Belgii z krytu motoru odstranil airboxové křídlo, přičemž v Singapuru již bylo zpět na svém místě. Křidélko zpracovává proudění směřující k zadnímu křídlu, které je rozrušené airboxem a krytem motoru, avšak aerodynamický odpor spojený s jeho fungováním byl na vysokorychlostních okruzích přítěží.

Předchozí obrázek je důkazem, že i Williams má zoubkovanou klapku předního křídla podobně jako Mercedes či odnedávna i Ferrari.

Renault

ren-2.jpg

Původním záměrem Renaultu bylo zavést znovu přeuspořádaný chladící systém a štíhlejší karoserii (vlevo) již v Belgii. Tato změna se však ukázala být natolik rozsáhlá, že vyžadovala důkladné otestování v Itálii předtím, než mohla být plně využita v Singapuru.

Na obrázku vidíme i nové kaskádové křídlo nad koncovkami výfuků.

ren.jpg

V Monze se navíc objevilo takové zadní křídlo pro nízkou úroveň přítlaku.

Pohonná jednotka

S využitím vývojových žetonů Renault stále velmi výrazně zaostává za konkurenty. V Singapuru tři z nich spotřeboval, přičemž 18 žetonů mu stále ještě zbývá.

Vylepšení pohonné jednotky přichází v době, kdy Total přišel s novým složením paliva, a proto s ním i úzce souvisí. Jde o úpravy systémů vstřikování paliva a zapalování, které mají vytěžit maximum z nového paliva.

Manor

Manor vzhledem k možnosti svého rozpočtu předvedl pozoruhodný balík vylepšení. V Singapuru se objevilo přední křídlo s novými bočnicemi a kaskádovými prvky nesoucími nádech designu Mercedesu i Red Bullu. Pro srovnání, předchozí verzi naleznete v pravém horním rohu (obrázek zachycuje nové křídlo před namontováním klapek).

V Itálii dvojici klapek předního křídla nahradila jedna klapka, aby vyvážila nižší zatížení v zadní části. V závodech ji však využil pouze Ocon, Wehrlein zůstal při standardní konfiguraci (na obrázku vpravo) v kombinaci se standardním zadním křídlem s mírně sníženým náběhovým úhlem.

mnr-1.jpg

Pro Monzu Manor připravil i jednorázovou změnu v podobě zkrácení klapky nad středovou sekcí difuzoru (vlevo). Cílem bylo oslabit propojení proudových struktur zadního křídla a difuzoru a snížit tak zatížení v zadní části vozu.

Další novinkou ze Singapuru jsou hlubší zářezy v deflektorech umístěných pod vstupními otvory bočnic. V Belgii zase přibyly za předními brzdovými kanálky dvě lopatky na usměrnění zvířeného proudění kol pryč od karoserie. Na obrázku nejsou vidět stejně jako není vidět ani doplněk z Monzy, kterým byla lopatka ve tvaru písmene "r" zděděná od loňského monopostu.

Doporučujeme

Články odjinud