Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

Jaké technické novinky přivezly týmy do Spa, Monzy a Singapuru? Podrobný rozbor triku Mercedesu, velký balík Sauberu, zvlněné zadní křídlo Haasu a spousta dalšího.
Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. McLaren
  4. Haas
  5. Red Bull, Toro Rosso
  6. Ferrari
  7. Williams, Renault, Manor
Klepněte pro větší obrázek

Red Bull v Monze odzkoušel přední křídlo s jemně upravenými kaskádovými prvky. Po krátkém otestování se již více na autě neobjevilo.

Klepněte pro větší obrázek

V zadní části Red Bull již třetí rok zůstal věrný zadnímu Monza křídlu z roku 2014.

Podobně jako řada dalších týmů, i Red Bull měl v Monze asymetrickou konfiguraci krytů předních brzd, aby zabránil nadměrnému přehřívání více zatěžované levé přední pneumatiky.

V Singapuru mu zase šlo o přesný opak. Kryty brzd více otevřel kvůli zintenzivnění přenosu tepla od brzd do ráfků a pneumatik.

K snížení aerodynamického odporu v Monze posloužily uzavřené čepy kol, i když Red Bull mezitím ještě otestoval další řešení vypouštění vzduchu skrz matice (na obrázku níže). Při této verzi foukaných matic vzduch ústil z drobných otvorů po obvodu kuželovitého středu kola.

Klepněte pro větší obrázek

Toro Rosso

Inženýři Toro Rosso si stále lámou hlavu nad fungováním rozsáhlého balíku změn představeného v Německu. Poslední víkendy proto trávili porovnáváním různých dílů z různých etap vývoje.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázcích výše jsou vidět jednotlivé konfigurace aerodynamických prvků na náběhových hranách bočnic.

Klepněte pro větší obrázek

V Monze Toro Rosso zvažovalo nasazení takovéto radikální konfigurace předního křídla bez horních nastavitelných klapek. Nakonec se ale rozhodli pro kompromisní řešení se (1) seříznutou klapkou (na obrázku níže vlevo).

Na následujícím obrázku také vidíme, že byl nepatrně posunut (2) úchyt kaskádového křídla.

Klepněte pro větší obrázek
Předchozí kapitola Následující kapitola
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.
13:09 | F2 a F3 sníží extra body. Za pole position budou 2 body (místo 4) a za nejrychlejší kolo 1 (místo 2).
13:08 | Podle Seven News zvažuje Sydney uspořádání závodu F1. Chce nahradit Melbourne.
13:04 | Dnes před 14 lety získalo Ferrari poslední titul mezi jezdci. Kimi Räikkönen porazil o 1 bod Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00