Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

Jaké technické novinky přivezly týmy do Spa, Monzy a Singapuru? Podrobný rozbor triku Mercedesu, velký balík Sauberu, zvlněné zadní křídlo Haasu a spousta dalšího.
Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. McLaren
  4. Haas
  5. Red Bull, Toro Rosso
  6. Ferrari
  7. Williams, Renault, Manor
Klepněte pro větší obrázek

V Itálii určitě nejvíce zaujalo zvlněné zadní křídlo stáje Haas. Není známo, zda se při jeho návrhu inspiroval podobným designem, který Renault nasadil v roce 2010 v Kanadě. Co však víme, je, že Haas měl v úmyslu zvýšit účinnost DRS a zároveň zachovat maximum ze svého klasického křídla. Proto se nosník i bočnice křídla obešly bez změn.

Vpředu se o správné aerodynamické vyvážení postaralo odlehčené přední křídlo se zkosenými horními klapkami a zjednodušenými kaskádovými prvky jako ve verzi před závodem v Číně. Do závodu ho nasadil Grosjean (Gutiérrez zůstal při standardním variantě).

Klepněte pro větší obrázek

V zadní části vozu jsme mohli vidět prodyšnější panely karoserie i jemně upravenou středovou sekci difuzoru.

Úsilí, které Haas investoval do přípravy balíku vylepšení pro Monzu, se však nepromítá do očekávaných výsledků.

Klepněte pro větší obrázek

Haas znovu zapracoval na svém předním křídle a přivezl ho otestovat do Singapuru.

Novinka (vpravo) má hlavní profil rozdělen štěrbinou po celé jeho šířce na dva křídlové profily. Mezi vzniklé mezery byly přidány četné kovové výztuže, které mají zamezit nežádoucí flexibilitě.

Nad křídlem vidíme jemně pozměněné kaskádové prvky. Nová je také nejvrchnější klapka a podle posledních trendů byly přidány k vnitřní i vnější straně bočnice křídla dodatečné lopatky. Nakonec zmiňme i reorganizaci nastavovacího mechanismu klapek.

Předchozí kapitola Následující kapitola
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00