Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

Jaké technické novinky přivezly týmy do Spa, Monzy a Singapuru? Podrobný rozbor triku Mercedesu, velký balík Sauberu, zvlněné zadní křídlo Haasu a spousta dalšího.
Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. McLaren
  4. Haas
  5. Red Bull, Toro Rosso
  6. Ferrari
  7. Williams, Renault, Manor
Klepněte pro větší obrázek

Nové přední křídlo ze Singapuru (na obrázku pokryté červeným flow-visom) je propracované v oblasti vnitřních rohů klapek a na opačné straně v oblasti tunelu.

S tvarováním (1) rohů klapek McLaren letos experimentuje už potřetí, což značí, že ve fungování víru Y250 ještě vidí nějaké rezervy. Část tunelu, na kterou navazuje spodní klapka, byla také rozdělena (2) štěrbinou na dva dílce. Pokud bychom tu udělali průřez křídlem, zjistili bychom, že v této části ho tvoří až 8 křídlových profilů.

Zadní Monza křídlo s trojicí štěrbin na snížení indukovaného odporu v bočnicích a se zkrácenou DRS klapkou do závodu nasazené nebylo. Místo něj jsme v Itálii mohli během zbytku víkendu vidět variantu křídla z Baku, která nabízí vyšší přítlak (na obrázku níže).

Klepněte pro větší obrázek

Na dalším obrázku vidíme bočnice zadního křídla ze Singapuru, u kterých si McLaren osvojil řešení štěrbin na snížení indukovaného odporu zavedené stájí Toro Rosso. Dříve již tento koncept stihli implementovat inženýři Mercedesu a Sauberu.

Štěrbiny na redukci indukovaného odporu jsou zpravidla horizontální výřezy v bočnicích křídla umístěné nad jeho hlavním profilem. Jejich úkolem je vypouštění vzduchu s vysokým tlakem, který proudí nad křídlem, ven z bočnic do oblasti s nižším tlakem. Tlakový rozdíl na rozích křídla se tak sníží, čímž se oslabí rohový vír, který je významným zdrojem indukovaného odporu.

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco v Itálii se pro snížení aerodynamického odporu zmenšily vstupní otvory předních brzdových kanálků přidáním záslepek (viz obrázek výše), v Singapuru bylo nutné naopak více otevřít přístup vzduchu k brzdám.

Pohonná jednotka

Honda už podle všeho doběhla své rivaly na poli hybridního systému díky poslední úpravě pohonné jednotky v Kanadě.

Účinnost rekuperace energie se zvýšila, ale z hlediska spalovacího motoru Honda stále zaostává za konkurencí. Proto před závody ve Spa a Monze přišla s vylepšeními v oblasti spalování a přeplňování. Úpravy stály celkem 7 vývojových žetonů a navíc k nim ExxonMobil přidal nové složení paliva. Další tři žetony si Honda šetří nejspíše na Malajsii. 

Předchozí kapitola Následující kapitola
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
22. října | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
22. října | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00