Kapitoly článku:
Přední část šasi a přední náprava
Konkurenti, a zvláště ti z Ferrari, se na technickém mítinku, uskutečněném v úterý po Velké ceně Itálie zajímali o řešení přední části šasi Mercedesu.
To velmi šikovně využívá mezeru v pravidlech pro získání množství prostoru pro prvky přední nápravy. FIA má již v plánu změnu pravidel, která zmíněnou mezeru odstraní. Vstoupí v platnost až v roce 2018, jelikož v současnosti si každá změna pravidel vyžaduje jednomyslný souhlas všech týmů, což je pochopitelně neprůchodné.
Změna pravidel má omezit maximální velikost přístupových otvorů v šasi. Jejich maximální plocha bude stanovena na 15000 mm2.
Mercedes využil skutečnosti, že dnes pravidla prakticky nijak neomezují rozměry přístupových otvorů, díky čemuž má šasi W07 tak velký otvor pro přístup k prvkům přední nápravy, že jeho kryt tvoří nezanedbatelnou část předního čela šasi.
Obrázek zachycuje rozdíl mezi letošním a loňským šasi po demontáži krytu přístupových otvorů. Na první pohled je zřejmé, že loni měly přístupové otvory jen minimální rozměry, prvky nápravy byly ponořeny hluboko do šasi a jejich kryt měl podobu tenké nestrukturální skořápky. Dnes je situace dramaticky odlišná. Kryt je strukturální součástí šasi a tvoří jeho stěny. Bez tohoto krytu by šasi ani nedosahovalo minimální rozměry stanovené pravidly.
Důvod, pro který se Mercedes odhodlal k takovému dosud nepoznanému řešení, tkví v jeho špičkovém odpružení náprav.
Často se říká, že co se jednou týmy naučí, už tak snadno nezapomenou a jinak tomu nebylo ani v případě systémů hydraulických odpružení propojujících obě nápravy, které byly známé pod zkratkou FRIC.
Jejich zákaz před více než dvěma lety týmy donutil propojení náprav odstranit, ale systém nadále v autech setrvával ve formě vzájemného propojení kol stejné nápravy. A nezapomnělo se ani na účinek, který FRIC nabízel. Šlo už jen o to najít jiný způsob v souladu s novými pravidly a efekt napodobit.
Mluvíme zejména o efektu eliminující předklon karoserie při brzdění, díky čemuž lze udržovat ideální světlou výšku a dokonalé fungování aerodynamiky.
Mercedes podřídil vývoji v tomto směru celou přední část šasi, kde vytvořil obrovský prostor pro svůj výjimečně propracovaný tlumič propružení. Nejde jen o obyčejný tlumič – je spojen s externí hydraulickou pružinou v pravé bočnici (viz obrázek níže), obsahuje inerter a údajně také hydraulický logický obvod, který je klíčem k napodobení funkcionality systému FRIC. Systém je samozřejmě zcela legální, neboť takové zavěšení je pasivní - tedy nevyžaduje si žádný externí zdroj energie.
Externí hydraulickou pružinu zavedl Mercedes až loni v Brazílii. Do té doby měl vpředu mezi vahadly namontovanou klasickou vinutou pružinu, jak můžeme vidět na obrázcích níže a jak jsme mohli vidět i na prvním obrázku.
V průběhu tohoto léta přišel Mercedes s dalším vylepšením třetího tlumiče, které zatím pečlivě ukrývá pod karbonovým krytem.
Zadní náprava
Přední zavěšení pochopitelně nepracuje izolovaně od toho zadního, takže Mercedes nezapomíná ani na vylepšování zadní nápravy. Testoval její novou verzi, která podle dostupných informací není přímo určena pro model W07, ale spíše pro auto v roce 2017. Na druhou stranu to ale neznamená, že ze získaných poznatků nebude profitovat i W07.
Pohonná jednotka
Dalších pět žetonů motoráři utratili před Velkou cenou Belgie. Blíže nespecifikované úpravy by se podle všeho měly týkat turbodmychadla a s ním spojeného motorgenerátoru (MGU-H). Do konce sezony má Mercedes ještě k dispozici šest žetonů.